Sportief gezien was 2016 een prima jaar. In de voorjaarscompetitie werd Zundert-E3 kampioen, waarna ook Zundert-D1 en Zundert-C1 de titel pakte. Kortom er zit weer een goede lichting aan te komen. Ook behaalde Zundert-G1 een kampioenschap. Als klap op de vuurpijl wist Zundert 1 via de nacompetitie te promoveren naar de 2de klasse. Zo hoog had Zundert-1 nog nooit gespeeld. Dit seizoen hebben alweer twee pupillenteams een prijs binnengesleept, namelijk Zundert-JO9-1 en Zundert-JO11-3 werden eerste in de najaarscompetitie.

Stand van zaken elftallen

Zundert-1 in het lopende seizoen met meer dan een punt gemiddeld keurig in de middenmoot, al moet er door de zware degradatieregeling nog steeds naar onder gekeken worden. Zundert-2 won, heel belangrijk de laatste wedstrijd voor de winterstop en klom hiermee naar plaats 9. Zundert-3 voert de ranglijst aan, al is dit wat vertekend, omdat andere teams nog wedstrijden tegoed hebben. Voor Zundert-4 gaat hetzelfde verhaal op. Maar de tegenstanders moeten deze wedstrijden eerst maar zien te winnen. Voorlopig dus twee herfstkampioenen! Zundert-5 speelt een leuke competitie tegen alle denkbare tegenstanders uit de regio en staat keurig in de middenmoot. De vrouwen hebben het lastig, staan toch op een gedeelde achtste plaats, voldoen aan hun doelstelling, maar er zit zeker meer in. Zundert-G1 staat na het kampioenschap van vorig seizoen nu op een achtste plaats en gaat na de winterstop een nieuw gevormde competitie in. De beide zaterdagteams staan op de tiende plaats in de competitie, maar hebben de laatste weken wel het zoet van overwinningen mogen proeven.

Voor JO19-1 is de uitkomst van de inhaalwedstrijden erg van belang om aan te haken bij de subtop. JO17-1 is de trotste koploper en JO17-2 draait knap bovenin mee. Door het grote verschil in gespeelde wedstrijden is het lastig te zien waar JO15-1 gaat uitkomen. Maar een topklassering is zeker mogelijk. JO15-2 haalt elf punten uit elf wedstrijden, hetgeen prima is. JO13-1 staat in de brede middenmoot en JO13-2 heeft 1 puntje gehaald en hoopt op een leuke indeling na de winterstop. JO11-1 werd vijfde in de eerste klasse, JO11-2 tweede en JO11-3 vorige week gedeeld kampioen. Net als een aantal weken daarvoor JO9-1. JO9-2 en JO9-3 speelde leuke wedstrijden, wonnen af en toe en werden 5de en 4de op de ranglijst. Tenslotte kwam MO17-1 net tekort voor het kampioenschap en sloot af op een verdienstelijke derde plaats.