GSBW 1 - Zundert 1

dinsdag 11 november 2014, 21:31

Zundert pakt draad weer op

Na een tweetal nederlagen boekte Zundert een verdiende overwinning op hekkensluiter GSBW. Het werd een festival van gemiste kansen. Op de strakke kunstgrasmat speelde Zundert dominant en het creëerde door goed verzorgd voetbal enorm veel kansen. Alleen het afwerken was een groot obstakel tot verbazing en verbijstering  van de vele Zundert supporters. De uitslag was 1-4, maar 1-14 had ook makkelijk gekund in dit duel!

Zundert begon de wedstrijd met een aangepaste verdediging. Zonder Niek, Dorus en Rob! Hun vervangers Dave Havermans, Kees Bullens en Thijs Damen speelden een verdienstelijke wedstrijd. De doelman van GSBW had echt geluk in de eerste minuut van de wedstrijd. Hij keerde de bal duidelijk met de hand buiten de zestien, toen Denis Vujcic op weg was naar de eerste kans. Na ruim tien minuten kwam de 0-1 op het scorebord (werd niet bijgehouden!). Jesse Mouws leverde een prima voorzet af op Fabian. Zijn schot kwam tegen de keeper, maar uit de rebound scoorde Denis beheerst. Zundert legde het zwakke GSBW haar wil op door goed veldspel. Maar  de kansencaroussel van de eerste helft leverde niets meer op. Teveel kansen om te vermelden in dit verslag! De vele schoten en kopballen van o.a. Wim Kas, Fabian, Jesse, Maikel en Denis misten allen doel. Ook de tweede helft gaf hetzelfde beeld, alleen ging Zundert nog iets fanatieker op zoek naar de tweede treffer. Gaynio Aarts verving Maikel Zagers en Denis ging naar de spitspositie. In de eerste 10 minuten na rust zeker weer 6 kansen.  Maar gelukkig hielp GSBW Zundert een handje in de 55e minuut. Een verdediger speelde een bal terug over de eigen keeper! Intussen zorgde GSBW voor een eerste wapenfeit door een gevaarlijke kopbal. Gaynio, Kees en vooral Jesse kregen daarna weer de nodige kansen. De GSBW-goalie groeide meer en meer in de wedstrijd en hij hield zo wat alles tegen. Het zat ook niet mee! Bij deze stand geloofden de Goirlenaren er nog in en dat bood in de 65e minuut twee goede mogelijkheden om tegen te scoren. Dat lukte hen echter pas in de 73e minuut! De goed  uitgekomen Thomas kon niet voorkomen, dat de ingevallen snelle GSBW-er tegen kon scoren. Het kon toch niet waar zijn, dat GSBW nu nog een keer zou scoren. Gelukkig trok rood-zwart weer ten aanval. Na weer wat kansen te hebben gemist, viel de “bevrijdende” treffer in de 87e minuut. Jesse speelt de bal diep op Denis, die vervolgens Gaynio in staat stelde binnen te tikken. In blessuretijd werd het “zelfs”  nog 1-4 door de ingevallen Dennis Verheijen, die zijn competitiedebuut maakte, nadat Denis Vujcic zich knap vrij soleerde tegen de achterlijn en de bal keurig aflegde. Zaterdag speelt Zundert thuis voor de beker tegen zaterdag-tweedeklasser Papendrecht. Aanvang 14.30 uur.

(De opstelling: Thomas van Nederkassel, Kees Bullens, Dave Havermans, Frenk Zagers, Thijs Damen, Fabian Nelemans, Wim Kas, Olivier van Hassel (W), Denis Vujcic, Maikel Zagers (W), Jesse Mouws. De wisselspelers: Gaynio Aarts (W), Ricky Gommers, Dennis Verheijen (W) en Alex van Nederkassel)