Unitas'30 1 - Zundert 1 (6 - 1)

maandag 5 maart 2018, 0:00

Malaise bij Zundert tegen hekkensluiter Unitas’30

Bijna traditionele terugval V.V. Zundert in winterse tweede periode.

Op sportpark “De Lage Banken” mocht Zundert op een zonnige dag aantreden tegen hekkensluiter Unitas’30. Zundert begon fel aan de wedstrijd. In de eerste minuut kon Gaynio meteen binnenschieten na een rebound van een schot van Tim. Helaas werd dit doelpunt terecht afgekeurd vanwege buitenspel. 10-minuten later was het wel echt raak. Lars ging randje zestien de een-twee aan met Tim en schoof de bal langs de keeper de verre hoek in. Het leek een droomstart, maar deze middag zou voor Zundert eindigen in een debacle.

In de 12e minuut zag Pieter zijn poging de spits af te stoppen afgestraft worden met een bal op de stip. Thomas kon de penalty nog afstoppen maar in de daarop volgende corner werd de stand toch gelijk getrokken doordat een Unitas speler vrij kon binnenschieten vanaf de zestien. Er brak een fase aan waar Zundert het helemaal kwijt was. Binnen een minuut nam Unitas de voorsprong. De bal werd over de verdediging heen gelepeld en een doorgekomen middenvelder kon de bal eenvoudig controleren en binnenschieten. Niet veel later werd deze voorsprong uitgebreid. Door balverlies op het middenveld ontstond een snelle counteraanval van Unitas. Via een steekbal door de verdediging maakte de Unitas speler het fraai af door de bal over Thomas heen de goal in te werken. Vanuit een vroege voorsprong stond de ploeg van Ger Musters binnen 5 minuten op een 3-1 achterstand. Ook hierna kreeg Unitas de betere kansen. Alleen Tim creëerde nog een klein beetje gevaar met een schot in de korte hoek. Dit gevaar kreeg geen vervolg, want in de 28e minuut is het wederom Unitas dat de voorsprong mocht uitbreiden. Een afdraaiende corner werd terug de zestien ingekopt en afgewerkt door de spits van Unitas. Met 4-1 werd de rust ingegaan en Zundert zou alles op alles moeten zetten om zichzelf terug te knokken in de wedstrijd. Opvallend was het toch Unitas dat scherper uit de kleedkamer kwam. Een misverstand bij een ingooi op de helft van Zundert werd dan ook meteen afgestraft en de 5-1 is een feit. Gedurende de tweede helft waren er over en weer nog wat kansen. In de 90e minuut zou de laatste goal worden gevierd. Het is Unitas dat na een teruggelegde corner de eindstand eenvoudig op 6-1 zette. Zundert leed voor de vierde keer op rij een nederlaag in de competitie. De wonden zullen moeten worden gelikt en er zal de komende weken karakter moeten worden getoond om het tij te keren.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers [W: Thomas Kerstens], Pieter Dictus, Wim Kas, Lars van Elsacker [W: Mike Daemen], Dennis Verheijen, Tjeu van der Heijden, Gaynio Aarts [W: Thijs Damen], Fabian Nelemans en Tim Goethals.

Wissels: Joep Jacobs, Thomas Kerstens, Mike Daemen en Thijs Damen.