Cluzona-JO13-1-Zundert-Jo13-1 (4 - 2)

zaterdag 5 mei 2018, 11:45

Cluzona JO13-1 – Zundert JO13-1 (3-2) 4–2

Na een weekje pauze, ging de competitie voor V.V. Zundert JO13-1 weer verder. Een uitwedstrijd tegen Cluzona JO13-1. Een tegenstander die in de thuiswedstrijd in de vorige competitie iets sterker was dan Zundert. Ze eindigden hoger op de ranglijst. Toch sleepte Zundert een puntje uit het eerste duel.

Ook nu begon Zundert gehavend aan het treffen. Issam en Sieb waren er niet bij vanwege vakantie en Tymo was nog steeds geblesseerd. Voor hem lijkt het seizoen al ten einde. Hierdoor mocht Jarno nog een keer z’n optreden maken. Met slechts Roy als reservedoelman op de bank werd de reis naar de Club Zonder Naam gemaakt. Het zonnetje scheen weldadig op de kruinen van aanwezige supporters die genoten van het heerlijke weer.

Tijdens de warming-up bleek dat Floor, Floris, Tieme en Rick kleine of grotere ongemakken hadden. Hierdoor werd de opstelling nog op het laatste moment omgegooid. Mike werd rechtsback in plaats van rechtsbuiten, Floor ging rechtsbuiten spelen in plaats van spits en Tieme kwam op het middenveld in plaats van back. Zó werd nog zonder een bal getrapt te hebben het hele plan door elkaar geschud.

Zundert begon redelijk, maar bij de eerste lange bal was het door aarzelend uitkomen van Job, een koud kunstje voor de pijlsnelle aanvaller van Cluzona op de doelman te omspelen en binnen te schieten. Twee minuten later was het Jarno die profiteerde van mistrappen van de Cluzona sluitpost. Geen sterk begin van de keepers die zich later beide knap herstelden. Het spel ging op en neer, waarbij Zundert het beste combineerde. Niet dat het goed voetbalde, maar toch een optisch overwicht creëerde. Wat grote en kleine kansjes waren niet aan Zundert besteed. Totdat Mikai na 12 minuten hard op de lat schoot. Zijn schot kon gepareerd worden door de doelman, maar de rebound van Jarno met de kop werd hem te machtig. Hierdoor stond Zundert met 1-2 voor.

De wedstrijd ging op-en-neer waarbij Zundert steeds meer moeite kreeg bij de slag om het middenveld. Gaandeweg vloeiden de krachten weg en kreeg Cluzona de overhand. De defensie gaf echter geen krimp. Mike was een openbaring als rechtsback en speelde een van z’n betere wedstrijden van het seizoen. Hij gebruikte zijn agressie en drive om de tegenstander uit te schakelen. Dit ging hem goed af. Man van de wedstrijd was toch wel Floris, die ondanks liesklachten een dijk van een wedstrijd speelde. Steeds goed voor z’n man komend, haalde hij steeds de angel uit de aanvallen van de wit blauwen. De achterhoede staat sowieso goed de laatste wedstrijden. Fallou als soort tippex, die alle foutjes wegwerkt en Rick als powerhouse daar kort voor. Slechts 1 maal werd de tegenstander gevaar, toen was het Job die heel attent redde en z’n team op de been hield.

Mikai, Tieme en Issam hadden het lastig om de middenvelders van Cluzona de baas te kunnen. Ze werkten hard, maar de bal kwam net zo snel weer terug als ze hem veroverd hadden. Hierdoor liepen ze veel, maar vooral achter de feiten aan. Vlak voor rust gaf Zundert in vier minuten de voorsprong weg. Van 1-2 naar 3—2 in no-time.  Hoewel Fallou heel knap een bal van de lijn haalde, was de rebound weer voor Cluzona bij de 3-2.

Nog was het spektakel voor de rust niet voorbij. Door een slim passje van Floor kwam de bal bij Teun die goed binnenschoot. Zijn inzet werd in extremist van de lijn gehaald. En in het fluitsignaal voor rust had Jarno z’n hattrick en de gelijkmaker op z’n schoen. De bal ging helaas net voorlangs. Hiermee ging Zundert met een kleine achterstand aan de ranja.

In de rust kwam Roy voor Job. En ging Zundert proberen minimaal een punt uit de strijd te halen. Zundert probeerde wel, maar de echte overtuiging ontbrak. Zundert had 20 minuten het meeste balbezit, zonder tot uitgespeelde kansen te komen. Behalve Mikai die de bal op rechts niet vol raakte. Ondanks het overwicht was Cluzona voor gevaarlijker in de omschakeling. Waar de achterhoede en aanval van de Wouwse formatie niet veel indruk maakte, was het, het middenveld dat voor het meeste gevaar zorgde. Tieme moest geblesseerd de strijd staken en Job kwam als voetballer de ploeg in. Hij deed het verdienstelijk als middenvelder. Hij ging voorop in de strijd.

Toch viel 10 minuten voor tijd de beslissing. Omdat Zundert nog dieper ging spelen, ontstond er nog meer ruimte. Cluzona profiteerde hier gelukkig maar 1 keer van. Het geloof verdween uit het team van Zundert JO13-1. Tieme moest nog hinkend terug het veld in omdat Floor niet verder kon. Uiteindelijk kon Zundert de aansluitingstreffer niet op het bord krijgen en bleef het 4-2.

Hiermee won Cluzona verdient het duel tussen twee middenmoters. Zundert moet nu proberen om uit de resterende 4 wedstrijden nog wat punten te halen om niet te ver weg te zakken op de ranglijst. De eerste kans is aanstaande zaterdag tegen BSC-JO13-1. Een sterke tegenstander, waartegen de laatste jaren in uitwedstrijden steeds verloren werd. Het laatste treffen kenmerkte zich door een Duitssprekende referee die dacht dat JO13 teams al 45 minuten speelden. Het tegendoel in de 37e minuut was dan ook erg vervelend. Ook het feit dat dit team met 3 dispensatie spelers speelt en daarnaast ook nog meer spelers liet optreden dan op het wedstrijdformulier was bijzonder, speciaal en apart. Kortom Zundert heeft binnen de spelregels iets recht te zetten. Daarna volgen twee thuiswedstrijden en een uitwedstrijd in Klein-Zundert. Dus de spelersbus kan daarna in de garage blijven.