DOSKO VR1 - Zundert VR1

dinsdag 11 november 2014, 8:00

EINDELIJK WEER WINST VOOR DAMES VAN V V ZUNDERT.

Na de verloren derby van vorige week werd het nu echt tijd om orde op zaken te stellen, de opdracht was dan ook om agressief en met beleving de wedstrijd te beginnen het was dan ook logisch dat de stem van de trainer voor de wedstrijd iets harder klonk dan normaal. De boodschap was wel degelijk binnen gekomen en de dames van Zundert voldeden vanaf de eerste minuut aan de opdracht. Alle duels werden gewonnen en de tegenstander wist niet wat ze overkwam. Door deze aanpak speelden de dames van Zundert ook geheel op de helft van de tegenstander. Dit leverde soms mooie aanvallen op en ook een aantal goede kansen. Helaas was het in de eerste helft nog iets te rommelig dit, mede door dat Dosko massaal moest verdedigen en daardoor allemaal te dicht op elkaar stond. Toch was Zundert de bovenliggende ploeg en wist Dosko voor rust hooguit twee keer in de zestien van de Zundersen te verschijnen. Daar waar de ruststand een flinke voorsprong had moeten zijn was het teleurstellenden dat het na 45 minuten nog 0-0 stond.

De tweede helft moesten de dames het spel veel breder houden en veel minder naar elkaar toe kruipen. Dit deden de dames een stuk beter dan voor rust en het spelbeeld was weer in het voordeel van de dames uit Zundert. In de 50 minuut was er een inval beurt van Susan van de meisjes B van Zundert, zij bekroonde haar invalbeurt al na zeven minuten met een mooie assist. Deze assist werd nog mooier afgerond met een schitterende goal van Chanel. Eindelijk was daar dan de bevrijdende voorsprong. Helaas duurde deze voorsprong maar kort. De eerste keer dat Dosko in de tweede helft voor de goal kwam leverde in de 59e minuut een corner op die door onze eigen Nicole werd geschampd en in het doel verdween. 1-1. Na deze tegenslag knokte Zundert zich weer terug in de wedstrijd en kwamen er diverse kansen. In de 70e minuut wist Esther de verdiende 1-2 binnen te schieten. Het laatste kwartier was spannend. Dosko kwam er een paar keer redelijk uit maar ook Zundert had nog een paar zeer goede kansen. Gelukkig werd deze verdiende overwinning over de streep getrokken en kunnen we terugkijken op een positieve vooruitgang.

Dames gefeliciteerd ga zo door en blijf geloven in jullie kwaliteiten.