DSE JO15-2 - VV Zundert JO15-2 (2 - 2)

zaterdag 7 oktober 2017, 11:30

Op deze herfstachtige zaterdagochtend staat precies boven de velden van het Etten-Leurse DSE het zonnetje te schijnen door de miezerregen heen. Op het achterste veld hebben onze rood-zwarte vrienden van JO15-2 zich als voltallig team verzameld en staan te trappelen om enthousiast aan deze wedstrijd te starten.

Met Ole, Lorenzo en Jasper die zichzelf door blessures heen worstelen en waarvan twijfelachtig is of zij in staat zijn een hele wedstrijd gas te geven en Sam die gelukkig al wel weer op de trainingsvelden gespot is, maar op dit moment nog even een aanmoedigende en motiverende rol vanaf de zijlijn moet vervullen is het blessureleed binnen het team groot. De technische staf heeft dan ook moeten besluiten om vanuit andere teams versterking in te vliegen. Zodoende dat ook Oumar en Sami aanwezig waren om handtekeningen uit te delen. Dat de staf solidair is met onze blessuregevoelige jongens blijkt wel uit het feit dat zelfs onze grensrechter met een lichte enkelblessure toch de vlaggenstok trots in zijn handen nam.

Zowel DSE als Zundert hebben beiden 1 wedstrijd gewonnen en 1 wedstrijd verloren binnen deze competitie. Wat dat wil zeggen voor de kansen is volledig onduidelijk, aangezien dit tegen compleet verschillende tegenstanders was. We starten dus met open vizier aan deze uitdaging.

Als het meegereisde publiek gewapend met koffie en paraplu’s in de dug-out plaatsgenomen heeft kan de scheidsrechter de wedstrijd starten. (Als er geen hekken staan gaat de regel: “publiek moet achter de hekken blijven” natuurlijk niet op.)

Beide teams gaan fel van start en zonder dat er echt gevaarlijke uitbraken zijn lijkt Zundert een licht overwicht op de wedstrijd te hebben. Halverwege deze eerste helft weet Timdan ook, na een prima voorzet van Senna, de bal op koelbloedige wijze in de netten van de Etten-Leurse keeper schieten. Ole, Jarno en Lorenzo staan wederom een prima wedstrijd te verdedigen, en zorgen er de hele eerste helft voor dat DSE niet echt heel gevaarlijk wordt. Net voor rust mag Zundert nog een vrije trap nemen en terwijl DSE een muurtje opbouwt gaat Senna achter de bal staan. Dat Senna niet alleen hoog is, maar ook hoog denkt blijkt uit het feit dat hij loeizuiver over de muur heen richting het doel weet te schieten. Helaas schat hij  ook het doel wat hoger in dan het in werkelijkheid is en vliegt de bal en aantal meters over….

Met een 0-1 op het scorebord gaan de jongens vrolijk aan de ranja en speculeert het publiek onder het genot van koffie over de afkorting DSE. Na diverse spectaculaire mogelijkheden verzonnen te hebben heeft de kantinejuf het ietwat teleurstellende antwoord: “De Sportvriend Etten-Leur”.

In een inmiddels droog Etten-Leur start de tweede helft… en waar onze jongens ranja hebben gekregen bestaat het vermoeden dat de tegenstander toch de Red Bull ingezet heeft. Ze hebben vleugels gekregen… Zundert is even de kluts kwijt. Binnen 10 minuten staat niet alleen de 1-1, maar ook de 2-1 op het scorebord. En volgens onze  uitstekende keeper Glenn lag dat deze keer niet aan de scheids, maar was de wind de tweede helft duidelijk niet voor Zundert.

Gelukkig herpakken de rood-zwarten zich en zien we iedereen hard werken. Jari bijt zich tussen alle gemoedelijke en gezellige onderonsjes door in zijn tegenstander, die buiten het veld bij hem in de klas zit. Jarno verovert door hard werken steeds opnieuw de bal en Kylian en beide Lorenzo’s geven hun mannetjes geen meter de ruimte. Joey, Oumar, Tim en Sami laten met mooie kapbewegingen en een flinke snelheid zien hoe gevaarlijk de Zundertse aanval is en Marcel en Senna nemen weer bezit van het middenveld. De spanning stijgt en ook door de Oehs en Aaahs aan de zijkant horen en zien we de bevlogenheid van het hele team. Na een hard schot van Joey en een kansloze doelman van DSE staat de 2-2 dan toch eindelijk in het boekje. Met nog drie minuten op de klok gaan de jongens toch nog voor een overwinning… Sami komt nog aardig dicht in de buurt met een hard schot op doel, maar helaas… de keeper is daar om de bal tegen te houden. De scheids laat het eindsignaal horen en de spelers van beide teams lijken vrede met het gelijkspel  te hebben en lopen gemoedelijk de velden af, richting de douches.

Komende zaterdag staat de Derby thuis tegen de Moerse Boys op het programma. Met de oranjemars nog vers in het geheugen zullen zij ongetwijfeld een revanche willen op de match van heren 1. Onze jongens van JO15-2 zullen dus hard aan het werk moeten om op sportieve wijze te laten zien waartoe ze in staat zijn. Er wordt veel publiek voor deze dorpsmatch verwacht dus wees op tijd als u een plekje aan het veld wil bemachtigen.