DSE VR2 - Zundert VR1

zondag 26 april 2015, 10:00

DAMES ZUNDERT ZETTEN POSITIEVE LIJN DOOR

Afgelopen zondag speelde vv Zundert dames 1 een uitwedstrijd tegen DSE VR2. De dames van Zundert hadden wat goed te maken na de 0-7 nederlaag eerder deze competitie. Beide ploegen begonnen gretig aan de wedstrijd. Zundert zette druk op de helft van de tegenstander en DSE kwam er soms met een counter snel uit. Ondanks het vele balbezit was Zundert heel slordig en onrustig waardoor er niet echt kansen werden gecreërd. De muur van DSE werd steeds groter en door dat we de ruimtes veel te klein hielden kwamen we er niet doorheen. Dat je altijd veel balbezit hebt wil niks zeggen en in de 40e minuut was het DSE dat uit een van de zeldzame kansen het doel wist te treffen 1-0. Zo net voor de rust is dat altijd even slikken maar gezien het spel de afgelopen weken bleven we positief.

De tweede helft zou het allemaal beter moeten, moest er meer druk gezet worden en eerder worden gereageerd. Dit deden de dames van Zundert dan ook en in de 53e minuut werd dit beloond met een vrije trap, genomen door Karola, die schitterend in de bovenhoek verdween. 1-1. Nog geen minuut later trokken de dames van Zundert de wedstrijd naar zich toe en kwamen ze via Nienke op 1-2. De dames bleven druk zetten en beslisten in een paar minuten de wedstrijd. Sabine wist in de 59e minuut voor de derde wedstrijd op rij de goal te vinden 1-3. De dames van Zundert domineerden en DSE kwam er nauwelijks meer aan te pas. Vele kansen volgden maar deze werden helaas niet benut. Het duurde tot de 89e minuut voor er weer een kans benut werd. Mandy omzeilde met een mooie actie de keepster en vond het doel 1-4. Gezien het wedstrijdbeeld een terechte uitslag. Volgende week komt MOC '17 op bezoek dat in Zundert kampioen kan worden. Wij gaan er alles aandoen om dit te voorkomen waardoor Achtmaal bij winst het kampioenschap binnen kan halen.