Gloria UC E1 - Zundert E1 (vr)

zaterdag 2 mei 2015, 11:00

Gloria UC E1 – Zundert E1 (vriendschappelijk)

Vandaag stond een vriendschappelijke wedstrijd tegen Gloria op het programma. Enkele weken geleden hebben we ook tegen dit team gespeeld en de conclusie was dat Gloria over een goed team beschikt. Bij aankomst in Baarle-Nassau bleek dat we de shirts in Zundert hadden achtergelaten. Gelukkig hadden ze bij Gloria reserve shirts voor ons en konden we toch voetballen.

De start van de wedstrijd was voor Gloria, zij waren feller in de duels dan Zundert. Gloria kwam dan ook verdiend op voorsprong. Een corner van Gloria werd van dichtbij binnen geschoten 1-0.

Halverwege de eerste helft kreeg Zundert meer grip op het spel van Gloria en dit resulteerde ook in goeie kansen. Eerst was het Maarten die Mikia in stelling bracht maar de keeper van Gloria zat er goed tussen. Daarna was het wel raak voor Mikia, Harold speelde Mikia goed aan waardoor Mikia vrij op de keeper kon afgaan en de 1-1 scoorde.

Hierna kreeg Zundert 2 mooie kansen om op voorsprong te komen. Eerst kans was voor Luca maar de keeper redde prima en even later was het Daan die van achteruit de bal diep op Sem speelde maar was het wederom de keeper van Gloria die een doelpunt in de weg stond.

In de tweede helft was het spelbeeld totaal anders en was het Gloria die het spel maakte. Zundert kwam steeds een stapje te laat. Gloria kwam dan ook terecht op voorsprong na een flitsende aanval 2-1. Zundert had ook nog wel kansen maar eerst was het Luca en daarna Sem die faalde in de afwerking. Gloria kwam na weer een mooie aanval zelfs op 3-1. Zundert had hierna nog 2 kansen om te scoren. Eerst was er een diepte pass van Horold op Mikia die hierdoor op de keeper kon afgaan maar wederom greep de keeper van Gloria goed in. En was er een kans voor Harold uit een corner maar Harold schoot de bal naast het doel.

Gloria bleef goed voetballen en kwam dan ook terecht op 4-1. De laatste actie was voor Luca die de bal knap binnen schoot 4-2.

De schrijvende reporter.