Gloria UC VR1 - Zundert VR1 (6 - 2)

zondag 14 oktober 2018, 10:00

Kwartier na rust nekt VR1 Zundert

Zundert vrouwen 1 was zondag, op één veertje na vroeg uit de veren voor de uitwedstrijd tegen Gloria UC dat vorig seizoen nog een klasse hoger speelde.

Zundert begon, net als tegen Chaam veertien dagen eerder, goed aan de wedstrijd. De eerste minuten waren geheel voor de roodzwarte dames. Via een van de ijverige centrale middenveldsters, die zowel links en rechts goed van de open ruimtes gebruik maakte, werd er met overleg aangevallen en de beide spitsen aan het werk gezet. Het eerste doelpunt bleef dan ook niet lang uit. De geleende MO19 spits scoorde na een mooie aanval haar vierde en VR1's eerste doelpunt van het weekend. De 0-1 bleek echter voor Gloria het teken om twee versnellingen hoger te schakelen. Zundert werd in de verdediging gedrukt en regelmatig moest alarmfase 1 worden afgekondigd. Het technische duo en de bank keek en zag.....dat het niet goed was! Maar vooralsnog stonden de Zundertkeepster, verdedigende ledematen en een onzuiver vizier bij de tegenstander een tegentreffer in de weg. Zundert bleef in de counter wel gevaarlijk en vlak voor tijd was daar, tot grote blijdschap van roodzwart, plots de 0-2. Een snelle omschakeling werd gevolgd door een prima goal van de Zundertspits. Na een zwaarbevochten laatste half uur en met een voorsprong van twee doelpunten de rust in! Wat en weelde!

Gewaarschuwd voor een zware tweede helft begonnen de Zundertse dames echter slecht aan de tweede helft. Was de keuze van het technisch duo om loopvermogen tegen voetballend vermogen in te wisselen niet de juiste? In ieder geval, niet alert (wakker!) zijn, te slap ingrijpen, te ruim dekken en een verdediging die geen vat had op de nummer 9 van de blauwwitten leidden een desastreus kwartier in. Een vrije doortocht voor de Gloria-spits door het centrum, te slap verdedigen in een één-op-één duel en een black-out waar je slapeloze nachten van krijgt, leidden tot een 3-2 achterstand. Doelpunt vier en vijf werden niet veel later, precies onder de lat binnengeschoten. Zundert herstelde zich enigszins, maar de strijd was gestreden. Een zesde goal zorgde voor een 6-2 eindstand dat gezien het vertoonde spel in de tweede helft meer dan terecht was.

Komend weekend kans op revanche! Met een goed resultaat tegen Bavel kan de middenmootpositie worden verstevigd.