Hoeven F2 - Zundert F2

zondag 15 maart 2015, 18:47

Hoeven F2 - Zundert F2 (1-5)

De gehele week waren de F2-jongens niet te houden. Ze waren hyper, blaakten van zelfvertrouwen, toch weer zenuwachtig, en stuiterden met veel te veel energie rond. Ze hadden namelijk te maken met een ongekende luxe: ongeslagen bovenaan in de competitie staan. De koppositie brengt echter ook de nodige druk met zich mee en hoe gaan de F2-ers daar mee om op hun jonge leeftijd?

In de vroege ochtend, bij een schitterend opkomende zon, verzamelde de F2-delegatie zich op het parkeerterrein van sportpark de Wildert om de reis naar Hoeven aan te vangen. Daar aangekomen bleek er een ware Zundertse invasie in Hoeven plaats te vinden, want ook De Moerse Boys mochten in de vroege ochtend aantreden. Het thuisvoordeel van Hoeven was dan ook meteen zoek door de grote massa supporters uit de grensstreek.

Het stralende zonnetje verdween en het werd langzaam ijzig koud rondom het pas aangelegde kunstgrasveld.

Of het de hooggespannen verwachtingen waren, het vroege tijdstip, de lage temperaturen of simpelweg het feit dat de zgn. "boog niet altijd gespannen" kan zijn:  Zundert was niet scherp en het samenspel was zeker voor verbetering vatbaar. De F2 kanjers wilden zo graag winnen, dat ze de aanwijzingen van het gouden trainerstrio te vaak vergaten.

De Hoevenaren vocht voor wat ze waard waren en door het magere spel van onze F2-ers bleven ze nog enigszins in de wedstrijd.

Maar als trouwe supporters zijn we natuurlijk de laatste weken enorm verwend. Schitterend spel wordt al bijna als vanzelfsprekend beschouwd en bij mindere dagen, dan denk je al snel te negatief.

De klasse van de F2-toppertjes zag je stiekem toch telkens weer naar boven drijven.

Bij vlagen kwamen er dan ook sublieme acties voorbij, waarbij een duidelijk signaal naar Hoeven werd gegeven: Zundert F2 is niet voor niets de huidige koploper!

En als de F2 een aanval lanceerde dan moest de sluitpost uit Hoeven daadkrachtig ingrijpen om de openingstreffer te voorkomen.

Pas in de laatste minuten van de eerste helft counterde de Zundertse aanval succesvol richting het Hoevense doel. De verdedigers konden de versnelling niet bijbenen en de bal werd beheerst over de doellijn getikt: 0-1.

Het doelpunt zorgde meteen voor een opleving bij Zundert. Snel werd de bal onderschept en een waar aanvalsfront ging richting het doel. De Hoevense keeper kon de eerste inzet nog keren, maar de de opstuitende bal werd feilloos door een andere Zundertse aanvaller binnengeschoten. En op slag van rust was het 0-2.

Na even opwarmen in de kleedkamer, startte de enigszins gewijzigde Zundertse formatie iets geconcentreerder. Toch konden de F2-kanjers niet het niveau van de afgelopen weken evenaren.

Hierdoor hield Hoeven nog steeds hoop om het tij te keren. Het spel ging op en neer en Zundert vertrouwde op de snelle counters. De verdedigers en de goalie van Hoeven zetten bij een Zundertse uitbraak alles op alles en wisten een aantal geweldige kansen te keren.

Maar talent verloochend zich niet en de Zundertse klasse maakte het verschil. Een slechte uittrap van Hoeven werd alert door de Zundertse aanval onderschept en met een uitgekiend schot leek de strijd beslist: 0-3.

Zundert leunde achterover en leek de wedstrijd uit te spelen, maar toen de F2-defensie een steekje liet vallen, werd de Zundertse doelman verrast en kon hij de bal uit het net vissen: 1-3.

De tegentreffer schudde de F2-ers meteen wakker. De bal ging naar de middenstip en Zundertse aanvallers sneden dwars door de Hoevense verdediging en 12 seconden later was de stand uitgebouwd tot 1-4.

De laatste minuten van de wedstrijd zagen de fans weer het oude vertrouwde F2. De toppertjes vonden elkaar weer, speelden snel over en met een subtiel hakje werd een Zundertse aanvaller in positie gebracht die de bal in de kruising schoot: 1-5.

Gelukkig gaan overwinningen nooit vervelen, want Zundert F2 neemt wederom 3 punten mee naar huis en hun vierde overwinning op rij is een feit. Na 4 wedstrijden hebben ze al meer punten verzameld dan in de gehele NaJaarsCompetitie.

Ze behouden de koppositie en zullen de komende week weer hard trainen om topfit de volgende confrontatie aan te kunnen gaan. En dat zal nodig zijn, want zaterdag staan ze tegenover de ijzersterke formatie van Wernhout.

De trouwe aanhang kijkt al reikhalzend uit naar deze Klassieker. De return van de "stadsderby" is telkens weer een hoogtepunt van de competitie.

Uit betrouwbare bron is vernomen dat Wernhout uit is op revanche en de trouwe en harde kern van Wernhout zal zeer zeker fungeren als "8e of 9e" man.

De F2-ers kunnen uw support dus goed gebruiken. Komt allen naar de sportvelden van vv Wernhout om uw helden aan te moedigen. Tot zaterdagochtend.