Klundert JO13-1 - Zundert JO13-1 (1 - 3)

zaterdag 17 februari 2018, 10:00

Klundert JO13-1 – Zundert JO13-1 (1-2) 1–3

Hoe zou Zundert uit de lange winterslaap ontwaken? Dat was de vraag die de supporters al weken bezig hield. De winterstop was lang. Veel afgelastingen, weinig trainingen. Ook de geplande oefenwedstrijd werd afgelast. Zo bleek er maar 1 mogelijkheid over om in vorm te geraken voor de tweede seizoenshelft. En wel tegen een tegenstander die Zundert JO13-1 ook tegengaat komen in de liga. Klundert – Zundert. Wat een affiche. Voor de liefhebbers van rijmpjes een absoluut hoogtepunt van het seizoen.

Sieb die onfortuinlijk een twijgbreukje in z’n arm opliep met een indoorsoccer training, kon nog niet mee doen. Wel was hij aanwezig om z’n team aan te moedigen. Job genoot nog op de lange latten van z’n vakantie en Issam moest ziek afhaken vlak voor de wedstrijd. Zonder wissels vertrok Zundert JO13-1 dan ook naar Klundert.

Daar was de ontvangst hartelijk, de scheidsrechter goed en de leiders en supporters sportief. Kortom een voorbeeld voor veel verenigingen. Leuk om hier tegen te spelen, ook al was het op kunstgras.

Zundert ging gelijk aanvallend en overtuigend van start. Nog binnen de minuut had Teun z’n direct tegenstander al door de benen gespeeld. Maar wat belangrijker was. Er werd goed gevoetbald, goed gecombineerd en gelijk druk naar voren gezet bij balverlies. Zundert domineerde. Al na vijf minuten werd dit gedurfde spel beloond met een treffer om je vingers bij af te likken. Na een goed lopende aanval kwam de bal bij Floor en Sami. Zij maakten samen van een goede aanval, een wonderaanval. Sami deed alsof zij schoot, maar passte naar Floor. Floor leek ook te gaan schieten, maar gaf een briljante steekbal terug naar Sami. Sami schoot de bal onberispelijk binnen. 0-1!

Een paar minuten later werd Tieme na een dribbel in de zestien meter ten val gebracht. Het spel mocht echter doorgaan. Aan de andere kant kreeg Klundert wel een vrije trap op de rand van de zestien meter lijn. Roy zette de muur precies daar waar de schietgrage middenvelder van Klundert wilde schieten. De harde bal belandde dan ook in de muur. De bal werd weggewerkt tot bij Mikai, die de bal slim aan Teun overspeelde. Teun stuurde Mike de diepte in, die te veel energie verspeelde in de sprint om nog goed te kunnen schieten. De kans ging verloren.

Even later liet weer een goede aanval te stranden. De uitblinkende doelman raakte de bal verkeerd. Mikai moet je dit soort cadeautjes niet geven. Met de punt van de schoen schoot hij via keeper en paal de 0-2 binnen. En er waren nog maar 17 minuten gespeeld.

Twee minuten later was het echter al weer spannend. Een verdediger van Zundert stapte verkeerd in, waardoor Klundert snel uit kon breken. Zij speelde dit kundig uit. De voorzet werd van dichtbij achter de kansloze Roy geschoten. Gelukkig pakte Zundert de draad snel weer op. Fallou onderschepte knap een aanval, zoals hij dat de hele ochtend deed. Hij speelde de bal op Tymo die zoals altijd de voetballende oplossing in de diepte zocht. De bal kwam bij Tieme die met een schitterende crosspass Teun alleen voor de keeper zette. Teun controleerde de bal, maar kwam een teenlengte tekort om goed uit te kunnen halen. Hierdoor bleef de 1-2 stand ook de ruststand.

Zundert begon net als in de eerste helft sterk. Tieme vond Floor, die altijd vrij stond en de meest mooie acties en passes liet zien. Floor speelde Mikai vrij. Mikai schoot hard in de hoek, maar zijn schot werd corner getikt door een wereldsafe van de doelman. Een paar minuten later, gaf Mike een vergelijkbare steekpass, deze keer schoot Mikai te slap, waardoor de keeper weer als winnaar uit de strijd kwam.

De opvolgende corner werd in het midden door iedereen gemist. Het schot bij de tweede paal van Mike vloog over. En zo miste Zundert te veel kansen. Gelukkig was Floris een aantal maal zeer attent in de verdediging. De verdediging is enorm gegroeid dit seizoen. Fallou geeft rugdekking, waardoor er altijd een extra slot op de deur zit. Tymo schakelt net als Floris keurig z’n man uit en weet dan ook de middenvelders te vinden, zodat er weer aangevallen kan worden. De onvermoeibare Rick is wellicht de belangrijkste en meest ondergewaardeerde schakel. Met zijn rol val je niet zo op. En haal je minder het verslag dan sommige aanvallers. De echte kenners zien wel de klasse van Rick. Hij is overal, schakelt moeiteloos zijn directe tegenstanders uit en heeft ook nog energie om mee te voetballen of medespelers te helpen. En zo kan het middenveld lekker vrijuit voetballen.

Pas vijf minuten voor tijd werd het redelijk eenzijdige duel beslist. Klundert leed balverlies op het middenveld. Mikai pikte handig de bal op en stuurde Teun weg. Teun die de eerste mooie actie van de wedstrijd had, besloot ook met een goed doelpunt. Netjes in het zijnetje, keeper kansloos gelaten, maakte hij de 1-3.

Hierbij kwam een einde aan een leuk duel. De supporters hadden genoten, maar gingen ook met vragen naar huis. Was Zundert nu zo sterk? Of viel Klundert toch wat tegen? Hoeveel kansen heeft Zundert nodig om te scoren? En nog veel meer van dit soort overpeinzingen die bij een voorbereiding horen. Volgende week zullen we weten wat het waard is. De eerste wedstrijd van de nieuwe competitie. Om 10.00 uur thuis tegen Beek Vooruit JO13-2. Een tegenstander die in de eerste competitie vierde is geworden. Dus zeker niet te onderschatten. Nog een goede week op het trainingsveld maken en dan zullen we het weten. Hopelijk weten de supporters ook in grote aantallen de weg naar sportpark de Wildert te vinden.