Kruisland 1 - Zundert 1 (5 - 1 )

zondag 20 januari 2019, 14:30

ZUNDERT VOETBALLEND DE MINDERE VAN KRUISLAND

Uitslag valt te hoog uit.

Zundert was afgelopen zondag niet opgewassen tegen Kruisland. Het percentage balverlies was veel te hoog om het Kruisland echt moeilijk te maken. Wat het aantal kansen betreft over de gehele wedstrijd was Zundert niet echt de mindere. Kruisland had wel het voordeel van de scheidsrechter.

In de 15e minuut kreeg Kruisland wel heel gemakkelijk een strafschop toegekend. Een duel op de rand van de zestien vlak bij de achterlijn was de aanleiding. Geheel terecht redde Thomas bekwaam.

Daarentegen weigerde de scheidsrechter Zundert een strafschop toe te kennen toen Fabian in de 35e minuut werd gehaakt in het strafschopgebied van Kruisland. Vriend en vijand stond perplex dat de scheids geen penalty gaf maar een gele kaart voor een schwalbe aan Fabian.

Na een aftastend begin werd in de 20e minuut de wedstrijd opengebroken. Een splijtende pass van Dennis werd uitstekend gecontroleerd door Jesse en in een tijd diagonaal ingeschoten. Vijf minuten later was de man van de wedstrijd dicht bij zijn 2e treffer. Vanaf de middenlijn was Jesse met de bal aan zijn voeten niet te stuiten. Zijn inzet helaas wel. Een geweldige redding van de Kruisland doelman voorkwam een 2-0 voorsprong voor Zundert.

Tussen de 30e en 35e minuut kantelde de wedstrijd. Uit een hoekschop kon bij de 1e paal vrij ingekopt worden (1-1) en de steekbal even later door het hart van de verdediging betekende een 2-1 achterstand. De niet toegekende strafschop had mogelijk de 2-2 kunnen betekenen en was het mogelijk voor Zundert weer een wedstrijd geworden.

Vlak voor rust werd de linkerflank van Zundert uitgespeeld. Tegen het diagonale schot had Thomas geen verweer (3-1)

Na rust was het wederom Kruisland dat het initiatief had. In het eerste kwartier kreeg het diverse mogelijkheden de score verder uit te bouwen. Daarna liet Zundert weer van zich spreken. Kopbal Jesse in handen van de keeper, schietkans Fabian, schot Lars in rechterbenedenhoek wat ternauwernood door de keeper tot corner werd verwerkt. Daarna kreeg Mike nog twee mogelijkheden en kopte Jesse nog tegen de lat. Na wederom een dubieuze beslissing, een gele kaart voor Rob, was de wedstrijd gespeeld. Kruisland mocht nog twee keer scoren, waarvan de laatste een cadeautje was van de man in het zwart.

Als de weergoden het toelaten speelt Zundert a.s. zondag thuis tegen VOAB. Een tegenstander waar Zundert na de 6-0 nederlaag in Goirle iets goed te maken heeft.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Menno Schrauwen, Lars van Elsacker, Fabian Nelemans, Karim Vriends, Jaye Musters, Jesse Mouws en Tim Englebert [W: Mike Daemen]

Wissels: Sander Bouw, Mike Daemen, Sebastiaan van Hassel en Cas van Ooijen.