Madese Boys 1 - Zundert 1 (1 - 1)

zondag 26 mei 2019, 14:30

Zundert haalt nacompetitie.

Na een zwaarbevochten gelijkspel in de thriller tegen Madese Boys blijft de hoop op een langer verblijf in de tweede klasse levend in de roodzwarte harten.

Veel spannender dat de ontknopingen in de tweede klasse E vind je ze niet snel. In 6 van de 7 wedstrijden stond nog iets op het spel. Drie clubs streden om promotie en 5 vochten tegen degradatie. Ook bij Madese Boys – Zundert stond er nog van alles op het spel. Madese Boys kon de periodetitel winnen en Zundert kon rechtstreeks degraderen, nacompetitie halen en afhankelijk van de resultaten op andere velden, zich zelfs veilig spelen.

Uiteindelijk was het resultaat, drie extra wedstrijden om het abonnement op de tweede klasse te verlengen. Maar terug naar de verrichtingen in Made. Op een druk bezocht sportpark de Schietberg kwam Zundert in actie zonder de geschorste Wim en de geblesseerde Rob.

De start van Zundert was veelbelovend. Met schoten van Tim en Fabian werd een signaal afgegeven dat Zundert er echt voor ging. Toch was Madese Boys ook gevaarlijk. Zelfs gevaarlijker. Eenmaal werd het aluminium geraakt. Na een klein kwartier was het Jesse die het weer op z’n heupen kreeg. Hij schudde achteloos tegenstanders van zich af en besloot met een daverende knal. Het projectiel zeilde naar de bovenhoek om via de onderzijde van de lat terug het veld in te stuiteren. En niet veel later had hij pech dat een schot net naast ging.

Na de sterke start van Zundert, nam Madese Boys het heft in handen. Een open kans ging gelukkig via de lat over. En een stortvloed aan corners en voorzetten leverde naast gevaar, geen echte schade op. De keren dat Zundert er uit kwam werden spaarzamer. Een schot van Mike na een combinatie met Tim en weer Jesse zorgden nog voor Zundertse kansjes, maar een doelpunt van Madese Boys leek onvermijdelijk. En na 34 minuten viel die treffer ook. Na een actie over rechts, werd de geheel vrijstaande speler in de zestien meter gevonden. Die aarzelde geen moment en dompelde Zundert in een mineur stemming. De resterende minuten tot de rust is Zundert zonder kleerscheuren doorgekomen, maar vraag niet hoe. Thomas moest een paar keer handelend optreden. Madese Boys had het voor de rust kunnen beslissen.

Na de thee begon Zundert met meer overtuiging. Olivier, Fabian en Lars namen het middenveld in handen. Menno en Thomas zaten korter op de tegenstanders en Frenk bemoeide zich nadrukkelijker met de opbouw. Hierdoor kantelde de wedstrijd.

Zundert had controle en voetbalde goed. Nadat Jesse met een voorzet die voorlangs ging voor het eerste gevaar had gezorgd, kwam in de 62e minuut het moment dat bepalend bleek. Dennis etaleerde z’n kracht en techniek en gleed gracieus langs meerdere tegenstanders. Met een slim balletje wist hij Jesse te bereiken. Jesse hoefde de bal alleen nog maar te maken. Nou, niet echt. Jesse schakelde even op en liet drie tegenstanders in kou staan. Hij stoomde op richting de laatste verdedigers die hij met z’n bewegingen ook tot keuzes dwong. Hiermee creëerde hij ruimte voor zichzelf en schoot mooi binnen. 1-1

Niet veel later kreeg Zundert zelfs kansen op een voorsprong. Eerst kon een corner van Fabian in gekopt worden door Dennis. Zijn inzet werd van de lijn gehaald. Vervolgens kreeg Lars een schietkans, na een werkelijk schitterende coproductie tussen Lars en Jesse in de voorbereiding. De Zundert supporters wisten niet waar ze het hadden. De uitslagen op de andere velden werden gevolgd en er werd ge-ijsbeert als Leonard Slutski onder hoogspanning.  Want ook Madese Boys begon meer risico’s te nemen. Hetgeen Thomas tot alertheid dwong. Met z’n voet voorkwam hij een nieuwe achterstand. Een nieuwe poging van Jesse, een schotje van Olivier na goed doorzetten van invaller Jaye, maar de stand bleef ongewijzigd.

Het kon nog alle kanten op. Dat bleek ook wel in een knotsgekke slotfase. Toen in de 88e minuut een bal opsprong in het Zundertse strafschopgebied, riep iedereen die Madese Boys aan het supporteren was om een penalty. Die ook toegekend werd. Het roodzwarte legioen zag op discutabele en schlemielige wijze het degradatiespook opduiken. Gelukkig ging de scheidsrechter, die deze lastige wedstrijd zonder kaarten tot een goed einde bracht, de grensrechter raadplegen. Waar iedereen op en rond het veld twijfelde aan de handsbal, had niemand gelet op de positie waar de spelers zich bevonden. De haviksogen van de grensrechter hadden waargenomen dat de vermeende handsbal er niet toe deed, want er was sprake van buitenspel in deze wedstrijdsituatie. Dus geen penalty en een vrije trap voor Zundert.

Hierop hadden sommige spelers de emoties even niet onder controle en ontstond er een opstootje. Ook hier ging de leidsman goed mee om. Even afkoelen en zonder kaarten verder. De klok stond intussen al even op 90. Maar de wedstrijd was nog niet gedaan. Met Cas voor Dennis was het nagelbijten tot het einde. Mike schoot nog een keer rakelings voorlangs. Maar ook gekraakte schoten en corners waarbij zelfs de keeper uit Made mee naar voor trok zorgden voor stress aan de Zundert zijde.

De opluchting was dan ook groot toen de scheidsrechter voor het laatste floot. Zundert had net als WSC de nacompetitie bereikt. JEKA en Sarto zijn veilig en het arme Hoeven werd het kind van de rekening. Komende zondag de eerste van drie finales. Thuis om 14.30 tegen Gilze. Kom allemaal naar  sportpark de WIldert om onze jongens te steunen.