Madese Boys 1 - Zundert 1 (1 - 1)

donderdag 7 december 2017, 22:09

Madese Boys en Zundert voetballen om niet te verliezen

De Zundert defensie begon gehavend aan de wedstrijd, Rob Luijten was terug na een wedstrijd schorsing maar Zundert miste nu Frenk Zagers met een lichte hersenschudding, Thijs Damen met een spierblessure en Pieter Dictus die weliswaar de training had hervat maar nog niet fit genoeg was om te starten. Het centrale gelegenheidsduo bestond daarom Dennis Verheijen en Roy Jacobs.

Na een half uur aftasten, waar Zundert wel de betere ploeg was, was er het eerste en enige wapenfeit in de eerste helft. Dennis Verheijen onderschepte de bal voor aanvaller Bjorn de Bruijn maakte diagonaal meters over het veld en gaf een listig steekballetje op Jesse Mouws, deze legde de bal voor zijn linker voet en schoot vanaf 5 meter naast.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld, Zundert dwong Madese Boys terug en daarom werden de ruimtes klein en echte kansen werden niet gecreëerd, totdat Gaynio Aarts zich, in de eenenzestigste minuut, door de verdediging wurmde en onrechtmatig ten val werd gebracht door Ruud van Stokkum, strafschop. Vanaf elf meter schoot Fabian Nelemans hard en onberispelijk raak, 0-1.

Daarna bleef het spelbeeld weer hetzelfde, tot in de laatste 10 minuten. Madese Boys begon wat meer opportunistisch te voetballen en koos steeds vaker voor de lange bal, Zundert ging wat meer achteruit voetballen en kreeg in de achtentachtigste minuut het deksel op de neus, een voorzet bereikte de totaal vrijstaande Hovsep Manukjan, die alle vrijheid kreeg om de bal door de benen van Thomas van Nederkassel in het doel te schieten, 1-1 de einduitslag.

Het gelijkspel is jammer, maar Zundert heeft weer laten zien dat ze zeker niet de mindere zijn en dat schept vertrouwen om de drie punten komende zondag tegen Rijen in Zundert te houden. Zundert blijft hiermee ongeslagen, de drie thuiswedstrijden werden winnend afgesloten, uit werd driemaal 1 punt meegenomen. Hierdoor staat men knap op de derde plaats in de ranglijst.

Opstelling:Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Roy Jacobs, Dennis Verheijen, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Tim Goethals [W: Pieter Dictus], Gaynio Aarts, Fabian Nelemans en Jesse Mouws.