madese boys c2-vv Zundert c1

zondag 17 april 2016, 0:00

Verdiende overwinning vv Zundert C1 op Madese Boys (0-3)

Met een voltallige selectie vandaag naar Madese Boys C2 waar we wat goed te maken hadden na de thuisnederlaag tegen dit team eerder in het seizoen. Bij winst zou de voorsprong (uitgaande van een overwinning van TVC tegen BSC vandaag) 3 punten blijven en ook het doelsaldo zou nog een rol van betekenis kunnen gaan spelen.

In de eerste helft was de spanning duidelijk te zien en werden door onze manne weinig kansen gecreëerd. In het eerste kwartier slechts een 2-tal doelpogingen (schuivertje van Tim en schot Bryan op keeper na pass van Jacco). Daartegen over creëerde Made nagenoeg geen kansen. In de 20ste minuut eindelijk de bevrijdende eerste goal van onze C1, pass van Bryan waarna Tim met een schuiver de bal beheerst binnen schoot, 0-1. Voor de rust nog een kans, stevig en goed duel aangegaan door Carlo die Tim voor de keeper vrij zette maar die stuitte op de keeper. Ruststand 0-1.

Na de rust met Seppe voor Jacco en Sam voor Daan in de ploeg kwam de C1 goed uit de startblokken. Aanval over links, bal via Bryan voor en Tim die hard de 0-2 tegen de touwen aan werkte. Na 10 minuten werd Bryan neergehaald in de 16-meter door de keeper (kreeg hiervoor 10 minuten) en het was Bryan zelf die vanaf de 11 meter stip beheerst binnen knalde, 0-3. Kort daarna corner van Jelle die door Niek over werd gekopt. Direct daarna mooie aanval over rechts, bal op de achterlijn teruggelegd op Seppe die beheerst binnenschoot. Echter ten onrechte werd deze loepzuivere goal afgekeurd wegens buitenspel 'met dank' aan de grensrechter van Made....

Belangrijk was de nul te houden en Joey, gesteund door de verdediging met Cas, Bas, Stijn en Sam wist keurig zijn doel schoon te houden. In het laatste deel van de wedstrijd, met Thomas en Elohim in de ploeg nog enkele kansen voor ons maar verder dan schot over door Thomas kwamen we niet .

Proficiat manne, verdiende overwinning op Madese Boys, mooie 0-3 winst en op naar de kampioenswedstrijd thuis tegen de nummer 2 TVC, tevens laatste wedstrijd van het seizoen!