Moerse Boys JO13-1 - Zundert JO13-1 (1 - 5)

zaterdag 21 oktober 2017, 11:30

Moerse Boys JO13-1 – Zundert JO13-1 (0-3) 1–5

Nadat het dorp een kleine maand geleden op stelten stond voor de eerste derby tussen de eerste elftallen in 23 jaar, was het nu de beurt aan de teams in de categorie onder 13 jaar. Voor de tweede ronde van de beker waren de balletjes van beide teams uit Zundert uit de koker gekomen. Deze keer geen oranjemars, geen vuurwerk en andere ludieke acties. Toch kriebelde het derbygevoel de hele week al aan beide kanten. Hoewel het herfstvakantie was, wisten de veelal klas- of schoolgenoten elkaar te vinden. Beide teams komen uit in de tweede klasse en zijn tot op heden niet heel succesvol qua resultaten. In de beker ging het beide teams tot nu toe beter voor de wind.

En hoewel er geen mars naar het sportpark aan de Laerakkermolenweg was, nam het roodzwart toch voorzichtig het sportpark over. De spelers en supporters kwamen per eigen vervoer rechtstreeks naar de tegenstander. Hierdoor verspreidde het mooie roodzwart zich als een soort flashmob over het terrein. Na dagen van schitterend lenteweer in de herfst, was het deze middag toch wat minder aangenaam. Hier hadden de aanwezige Zundert supporters geen last van, want sinds de gewonnen derby lijkt het roodzwarte deel van het dorp wel door de straten te zweven.

Ondanks de herfstvakantie was de selectie compleet. Tieme was een weekendje weg, maar werd met privéchauffeurs op tijd naar de plaats van de actie gebracht. Zoals een aanvoerder betaamt. Mikai en Issam mochten nog even wachten met het vertonen van hun balkunsten, zij begonnen op de reservebank, evenals Roy. Zundert had gelijk vanaf het beginsignaal het initiatief. Het brutale spel van de eerstejaarsspelers viel positief op. Het eerste doelpunt kwam dan ook tot stand door de nieuwelingen. Teun en Mike combineerden vrolijk door de defensie van Moerse Boys, die zich hier geen raad mee wist. Uiteindelijk werd de bal bezorgd bij Floor, die niet aarzelde en scoorde. Zundert stond met 0-1 voor. Het Zundertse deel van het publiek ging volledig uit zijn bol. En nog voor het de plaatsten weer ingenomen had, konden de handen alweer de lucht in. Het was Mike die vandaag zonder schroom speelde en het zelfs van afstand probeerde. De streep vloog ook binnen, 0-2.

Zundert speelde prima, waarbij Moerse Boys goed meedeed, maar zelden echt gevaarlijk werd. De defensie met Rick, Floris, Tymo en Sieb stond als een huis, waarbij het gedreven spel van uitblinker Sieb vooral in het oog sprong. Hij was niet te passeren en stond met rushes en passes aan de basis van de vele Zundertse aanvallen. De middenlinie met Sami, Fallou en Tieme kon zo de aanval blijven voorzien van aanvoer. In de 18e minuut was het een splijtende pass van Sami die Floor alleen voor de doelman bracht. Dat zij het scoren nog niet verleerd is, bleek wel. Bijzonder cool schoof zij het leder langs de verbouwereerde doelman. Zundert schakelde niet terug, maar ging voor de beslissing. Teun en Floor kregen nog kansen, maar ze kunnen niet altijd raak zijn. Zo werd met een 0-3 tussenstand de rust bereikt. Onder het genot van een bekertje ranja werden de complimenten gedeeld. En Mikai en Issam mochten de trainingspakken uitdoen om ook hun opwachting te maken in de derby.

Zundert pakte de draad op, waar het gebleven was. En al na twee minuten was er geen twijfel meer over de uitkomst van dit duel. Mike opende op Issam, die hard en laag voorgaf. Mikai gleed de bal attent binnen. 0-4. Hierop genoot Zundert iets te lang van de weelde. Uit de aftrap werd men verrast en stond het 1-4. De eer was gered door Moerse Boys, maar de wedstrijd mocht toch echt niet meer uit handen gegeven worden. Daarom ging Zundert weer gefocust verder. Er werd weer hoog en gezamenlijk druk gezet. Hierdoor had het Moerse Boys weer volledig in de greep. Volgens afspraak vanwege de ruime marge, werd Job ingebracht voor Floor als veldspeler. Dit had geen effect op het spel, Zundert bleef de bovenliggende partij. Buiten twee afstandsschoten van boys in oranje-wit had Roy weinig te doen gehad. Op de schoten redde hij weer uitstekend. Het slotakkoord was voor Zundert. Mikai besloot een knappe solo met zijn tweede doelpunt en Zunderts vijfde. Hierdoor ging 1-5 als resultaat in de boeken. Wederom was het roodzwarte deel van het dorp dat het hardste kon juichen.

Het publiek was verwend en klapte de handen stuk. De spelers verdwenen onder een luid applaus de arena. Hiermee werd het bekeravontuur met nog een ronde verlengd. Tevens bleek weer dat Zundert JO13-1 een prima elftal heeft als het tegen gelijkwaardige tegenstanders mag aantreden, zonder dispensatiespelers. Volgende week is Zundert JO13-1 vrij, waarna op 4 november het goede bekerresultaat hopelijk een vervolg gegeven kan worden in de uitwedstrijd voor de competitie tegen Halsteren. Ondanks dat het iets verder is, mogen we hopelijk weer net zoveel trouwe supporters begroeten.