Moerse Boys JO13-1 - Zundert JO13-1 (0 - 7)

zaterdag 26 mei 2018, 11:30

Moerse Boys JO13-1 – Zundert JO13-1 (0-2) 0–7

Voor een buitenstaander stond er niets op het spel, maar de artiesten op het veld wisten wel beter. De eer van het dorp was de inzet van deze ochtend. Waarbij de mussen van het dak vielen, moesten de roodzwarten nog eenmaal tot het uiterste gaan. Want ondanks de ranglijst en een eerder 1-5 overwinning in de beker, blijft een wedstrijd tegen Moerse Boys onvoorspelbaar.

Voor de wedstrijd werd bekend dat Rood Wit verloren had, dus ook op de ranglijst kon nog een stapje gemaakt worden. De zevende plaats lag binnen handbereik. Ondanks dat het een uitwedstrijd was, waren de supporters als eigenlijk heel het seizoen massaal aanwezig. Er zijn uitwedstrijden geweest waar meer Zundert supporters langs de lijn stonden dan mensen die de thuisploeg kwamen aanmoedigen. Bij een derby ligt dat anders hier waren heel veel supporters van beide teams. Toen iedereen een plaatsje in de zon of schaduw naar keuze gevonden had, kon de wedstrijd van start gaan.

Zundert JO13-1 was al vroeg aanwezig met een préwarming-up. Men was namelijk met de fiets naar de tegenstander gekomen. Ook daar was men nauwelijks te stoppen. In plaats van even chillen, wilde men zich direct omkleden om aan de echte warming-up te kunnen beginnen. Die liep wat moeizaam, maar zoals in de toneelwereld bekend is, kan een slechte generale repetitie een goede voorstelling betekenen. Daar hield de technische staf zich maar aan vast. In het kleedlokaal werden de puntjes nog even op de “i” gezet, waarna er echt begonnen kon worden.

Zundert begon wat slordig, maar was van meet af aan de bovenliggende partij. Al na 4 minuten nam Zundert de leiding, door Mikai die de diepte in sprintte, z’n tegenstanders de hielen liet zien en binnen rammelde. Daarna was het Zundert dat de oranje opponent in een wurggreep hield. Een voorzet van Floor werd bij de tweede paal overgeschoten door Teun. Een schot van Sami uit een gesmoorde corner. En verder was er vooral veel middenveld gebrei. En het was niet echt weer om te breien, het was juist weer om alles open en luchtig te houden, dus ook het veld breed en groot te maken. Vlak voor rust was het Mike die na een opening van Tieme binnendoor sloop en cool de bal tussen de benen van de doelman plaatste. Keeper Job had slechts1 balcontact, na een terugspeelbal van Floris. Die bal verwerkte Job prima, die hiermee een foutloze zaterdag kon noteren.

Na rust kwam Zundert wat agressiever voor de dag. Fallou speelde als een veldheer en zorgde dat Moerse Boys nooit gevaarlijk kon worden. Floris en Sieb speelden degelijk als altijd en bezorgden hun directe tegenstanders een vervelende voetbalochtend. Rick kon zich zelfs meerdere malen aanvallend inschakelen.

En voorin en op het middenveld leek het wel een speeltuin en een snoepwinkel in 1. De ene aanval was nog mooier dan de andere. Als alles gelukt was, had een monsterscore mogelijk geweest. Toen na 5 minuten Teun en Tieme combinerend Mikai vrijspeelden, was het 0-3. Het verzet was gebroken. Al snelle pakte Sami de bal van z’n tegenstander af en schoot van ruim dertig meter bekeken de bal over de ver voor z’n goal staande keeper. Weer 4 minuten later werd Tieme onderuit gelopen in de zestien meter. Hij schoot de strafschop zelf onberispelijk binnen.

De aanvallen gingen door. Floor miste oog-in-oog met de keeper en had later pech dat haar schot via de paal naast ging. Het slotakkoord was voor Mikai die nog twee doelpunten toevoegde aan z’n oogst van de dag. Met 4 doelpunten was hij weer belangrijk geweest voor het team. Roy had het iets drukker dan Job, maar zij sloten vandaag gezamenlijk ook met een clean sheet af. Toch lekker voor een doelman!

Hiermee werd de dorpsgenoot stevig op z’n nummer gezet en kunnen de roodzwarten maandag en deze zomervakantie net iets relaxter naar school of andere activiteiten. Altijd een prettig gevoel. De competitie werd hiermee op een zevende positie besloten. De vorderingen van het team en de individuele spelers hebt nu deze week al kunnen na lezen op deze plaats. Rest mij niet anders om alle supporters te bedanken voor de trouwe steun aan de jonge helden van Zundert JO13-1. Mede dankzij de vocale en morele support zijn overwinningen uit het vuur gesleept, waar na zo goed een nederlaag geleden had kunnen worden. Alle spelers hebben het contract verlengd en zijn volgend seizoen weer te bewonderen in het roodzwart.

Tot slot wil ik vanaf de redactie, iedereen alvast een hele fijne zomervakantie wensen en tot ziens op sportpark de Wildert tijdens het volgende voetbalseizoen.