NVS JO13-1 - Zundert JO13-1 (3 - 0)

zaterdag 14 april 2018, 13:00

NVS JO13-1 – Zundert JO13-1 (1-0 ) 3–0

Uw doorgaans objectieve reporter, had het lastig met de wedstrijd NVS JO13-1 tegen Zundert JO13-1. NVS valt niets te verwijten, de ontvangst was hartelijk. Echter zijn het de regels die een schurend gevoel bezorgen. JO13-1 spelers zijn in 2005 of 2006 geboren. Je mag als vereniging drie spelers met een eerder geboortejaar opstellen. Zo kwam Zundert tegenover 10 tweedejaars JO13 spelers aangevuld met drie JO15 spelers te staan.

Zundert zelf had door blessures van Mikai en Tymo en de afmelding van Issam, slechts 11 spelers. Doelman Job zou dus een hele wedstrijd moeten spelen. De bank werd aangevuld door Quinten uit de JO11. Kortom er kon 4 jaar leeftijdsverschil in het veld komen te staan. Maar volgens de filosofie van Zundert vullen we altijd bij voorkeur van onderaf aan bij. Hier leren spelers het meeste van.

De wedstrijd tegen de ervaren koploper leek dus vooraf al een gelopen strijd. De wedstrijd begon wat aarzelend. Met Roy in het doel en de gebruikelijke achterhoede, Floris, Fallou, Rick en Sieb begon het grote tegenhouden. De steeds beter ingespeelde achterhoede hield de afstanden klein, zodat het lastig was voor NVS om erdoor te komen. Op het middenveld vochten Sami, Tieme en Mike voor iedere centimeter. Doordat de achterhoede uit voorzorg wat dicht tegen Roy aankroop, was het behoorlijk aanpoten voor de middenvelders om het hoofd boven water te houden. De gevallen van obstructie mochten vaak doorgaan van de scheidsrechter, die terecht het lengte verschil niet meenam in zijn beoordelingen.

De voorhoede met Teun, Floor en Job probeerde wat het kon, maar kwam weinig in het verhaal voor. Zundert hield knap stand. Alleen in de zevende minuut moest men een treffer incasseren. Een strak getrapte voorzet vanaf de linkerflank werd door de volledig vrijstaande spits steenhard binnengekopt. Een aanval op Champions League niveau.

Na de treffer bleef het spelbeeld veelal hetzelfde, met de uitzondering dat Zundert er af en toe brutaal uit kwam. Kort voor rust troefde Sami de doelman af, maar kon het net niet afmaken. Verder was het vooral dreiging van NVS. Maar de wederom uitblinkende achterhoede gaf geen krimp. Vooral de bereidheid om voor elkaar te lopen en te knokken was mooi om te zien. Want hoe groot, oud en sterk de tegenstanders ook zijn, de defensie van Zundert staat als een huis.

In de rust tijdens de ranja leerde een blik op de andere uitslagen dat een overwinning voor Zundert JO13-1 gelijk een tijdelijke koppositie op kon leveren. Zundert stapte extra gemotiveerd uit de kleedkamers. De aanwezige supporters op de Danen in Nieuw Vossemeer waren benieuwd naar de tweede helft. De supporters die op sportpark De Wallen in Nispen stonden leefden via de social media even fanatiek mee.

Zundert probeerde NVS te overrompelen. Even leek het een echte wedstrijd te worden. Zundert kreeg wat meer grip, zonder echt gevaarlijk te worden. Net op het moment dat het roodzwarte legioen begon te geloven in het wonder van Nieuw Vossemeer, sloeg de thuisclub keihard toe. De achterhoedespelers met de tornadodijen ramden de bal over de lengte van het veld. De rappe aanvaller was te snel voor de verraste Zundertse defensie. Oog-in-oog met Roy maakt hij geen fout en schoot de 2-0 binnen. Jammer want Roy was tot op dat moment een enorme sta-in-de-weg voor de blauwwitten gebleken. Hij leek vandaag wel magneten in z’n handschoenen te hebben.

Hiermee was het verzet gebroken. Tieme viel geblesseerd uit. Quinten maakte zijn debuut op een groot veld met buitenspel en 11-tegen-11. Dit deed hij met bijzonder veel flair. Met branie zocht hij z’n 3 of 4 jaar oudere tegenstanders steeds op, om ze vervolgens doodleuk voorbij te snellen. Leuk om dit te aanschouwen.

De wedstrijd stierf dood. Uiteindelijk prikte NVS zelfs de 3-0 nog binnen. Zundert was nog een paar keer dichtbij het eerste tegendoelpunt voor de tegenstander, helaas kwam het zover niet. Het verschil was te groot, toch kon Zundert met opgeheven hoofd het met rubberkorrels bezaaiden kunstgrasveld verlaten. Zo’n knappe teamprestatie met een gehavend team, tegen de koploper, die met aanvulling van boven speelde, is als racen met een roeiboot tegen een speedboot. De roeiboot kwam best ver, maar kon het verschil in power niet compenseren.

Hierdoor vond Zundert-JO13-1 zich terug op de zesde plaats op de ranglijst aan het einde van de dag. Volgende week staat een thuiswedstrijd tegen een ander team met dispensatiespelers op het programma. De Fendert-JO13-1 is de tegenstander op sportpark de Wildert. Een tegenstander waar eerder met 6-3 van verloren werd. Nu staat dit team 1 plaatsje hoger dan onze roodzwarte leeuwen. Een overwinning thuis zou dus sowieso een goed stap op de ranglijst betekenen. Hopelijk stroomt de ziekenboeg daarna weer leeg, want het opvolgende weekend komt Zundert niet in actie.

Hoe dan ook, kom allen weer naar sportpark de Wildert voor een wedstrijd van Zundert JO13-1. Dit zijn altijd spektakel stukken. Aftrap zaterdag 21 april om 11.15 uur.