Oisterwijk-Zundert (1-10)

zaterdag 6 mei 2017, 11:15

De laatste en alles beslissende wedstrijd, 6 mei stonden we allemaal op tijd klaar. Wel een beetje gespannen, maar dat hoort erbij. Onze wedstrijd zou om 11.15 uur beginnen en dan was Waspik-Gesta al afgelopen, wat zouden die gedaan hebben? Het bleef stil op de app, dus we blijven hopen. Eerst maar eens zorgen dat we zelf gaan winnen en dan zien we wel. We begonnen mooi op tijd en zochten gelijk de aanval en met succes want al in de 3e minuut wist Perle de voorzet van Julia mooi in te schieten. Een goed begin. We bleven de aanval zoeken en waren ook vooral op de helft van Oisterwijk te vinden, maar het viel niet mee om een gat in de verdediging te vinden. In de 17e minuut kwamen we er dan toch weer doorheen en wist Julia de bal achter de keeper te plaatsen, 0-2! En we bleven kansen creëren, maar het duurde tot de 27e minuut voor Merel de 0-3 binnen kon schieten. Dit was dan ook de ruststand. Weer eens gaan kijken of er al een uitslag van Gesta binnen was, helaas er staat nog steeds niets op voetbal.nl. Even bijkomen en dan weer met volle moed er tegenaan. Even de keeper wisselen, Kyra wilde graag nog even voetballen en gelukkig wilde Isa wel keepen. Dat dit resultaat gaf bleek wel, want al in de 1e minuut weet Kyra een goal te scoren. Maar Oisterwijk wil ook laten zien dat ze nog meedoen, want in de 5e minuut wisten ook zij het goal te vinden, 1-4. Toch kan Julia dat niet goed hebben en maakt dus een minuut later de 1-5, goed bezig meiden! En in de 9e minuut weer raak, nu binnen geschoten door Perle. Maar we blijven doorgaan, want in de 13e minuut wisten we weer het goal te vinden, zelfs geholpen door Oisterwijk, die zelf deze kans in het goal schiet. 1-7, op naar de 10! En een minuut later kan Julia ook de 1-8 binnenschieten. Nu moeten we toch zeker 4 minuten wachten voordat we het doel vinden, Kyra heeft het dan gevonden, 1-9. En jawel ook de 10e kunnen we scoren, in de 23e minuut schiet Julia deze binnen. Nog even volhouden dames. Dit is dan ook de eindstand, ondertussen hebben we vernomen dat Gesta heeft gewonnen, maar dan zijn we een fantastische 2e geworden. We zijn supertrots op deze prestatie, jullie hebben er echt voor geknokt en altijd weer goed samengespeeld!