Reeshof O23 - Zundert O23 (0 - 1)

dinsdag 3 december 2019, 20:30

Reeshof 023 – Zundert 023 dinsdag 3 december 2019 aanvang 20.30uur.

De eerste wedstrijd van de 023 stond gepland tegen Reeshof, in de bespreking werd duidelijk gemaakt wat onder andere het doel is van een competitie O23 en de speelwijze bij BB (Bal Bezit) en BBT (Bal Bezit Tegenstander) werd aan de spelers kenbaar gemaakt. We hadden 16 spelers geselecteerd waarbij 1 speler op het laatste moment moest afzeggen wegens een blessure, dus bleven er 4 wisselspelers over, iedereen zou minimaal 45 minuten spelen waarbij gedurende de wedstrijd nog door gewisseld kon worden.

We begonnen aan de wedstrijd met een superjong middenveld, namelijk Cas, Stijn en Joey van de JO19 en werd aangevuld met Danny, ook nog maar net 22 jaar jong…

Het was zeker in de eerste minuten even wennen aan elkaar en aan het systeem dus begonnen we wat onwennig aan de wedstrijd. Na 15 minuten moest Steven al met een blessure het veld verlaten en Menno bleek een goede plaatsvervanger waarna Wouter samen met onze aanvoerder Thomas centraal ging speler en Menno aan de zijkant. Naarmate de eerste helft vorderde kwamen we wat beter in ons spel, wat resulteerde dat we vaker op de helft van de tegenstander waren en wat kleine mogelijkheden en corners kregen. Wel werd er een paar keer slordig balverlies geleden diep op de helft van Reeshof en waardoor we in de omschakeling niet goed stonden en Reeshof ook wat mogelijkheden kreeg. Onze laatste linie stond de eerste helft dan ook te veel op één lijn/niet genoeg gestaffeld.

Na balverlies van Reeshof halverwege de eerst helft speelden we dit in de omschakeling dan ook prima uit waarbij Wessel liet zien over een goed linkerbeen te beschikken, hij schoot net voor de zestien de bal keihard in de bovenhoek 0-1.

Het spel ging wat over en weer waarbij onze buitenste middenvelders vaak met de backs van Reeshof mee moesten en zelf amper de ruimtes konden benutten achter hun verdediging, rust stand 0-1.

Tijdens de rust werden er wat dingen aangehaald wat beter moest, achterste linie meer gestaffeld en zuiniger zijn in balbezit. De spelers gaven zelf ook aan dat er veel te onrustig werd gespeeld.

Na 4 wissels toegepast te hebben begonnen we aan de 2e helft met de opdracht die we besproken hadden in de rust. Reeshof had uiteraard ook door gewisseld en bracht daardoor ook wat meer kwaliteit in het veld waardoor we ver teruggedrongen werden zonder dat ze echt gevaarlijk werden, echter goed voetballen van onze kant zat er op veel momenten niet meer echt in , het was dan ook veel tegenhouden maar iedereen liet een prima inzet en beleving zien, dat is ook waarmee het begint.

Joep moest nog een keer redding brengen bij een goede kans van Reeshof en door een verdedigingsfout schoot een aanvaller van hun nog tegen de onderkant van de lat, dat waren dan ook de enige echte 2 kansen die Reeshof af kon dwingen, we stonden gewoon goed en de linies kort op elkaar.

Tegen het einde van de wedstrijd kregen wij nog de beste kansen maar we waren niet scherp genoeg om deze te benutten zodat het bij 0-1 bleef. Een prima resultaat natuurlijk alleen voetballend kan er nog veel verbeteren. De inzet en beleving was in ieder geval uitstekend. Een goed en leerzaam begin voor het nieuwe team, Zundert O23. En interessant voor de volgers en de technische staf om deze jongens in deze samenstelling in actie te zien.

Opstelling: Joep ,Wouter, Thomas, Steven, Sebastiaan, Cas, Joey, Stijn, Danny, Wessel en Rob.

Wissels: Bryan, Harm, Menno en Sam.