Ria W1 - Zundert 1 (0 - 2)

woensdag 27 januari 2016, 18:44

Driepunter voor onzuiver Zundert

In het Zeeuwse Westdorpe had Zundert teveel kansen nodig om de wedstrijd te beslissen. Omdat de tweede Zundertse treffer lang uitbleef mocht Ria W lang hoop blijven koesteren op een beter resultaat. Halverwege de tweede helft viel toch de Zundertse 0-2 en bloedde de wedstrijd snel dood.

Na een lange busrit van ruim vijf  kwartier arriveerde de Zundertse selectie, gevolgd door een groep vaste supporters in het kleine Westdorpe waar de plaatselijk RIA W met slechts een tweetal dorpsgenoten in de selectie als eerste tegenstander na de winterstop wachtte. Zundert had zich, gebaseerd op de heenwedstrijd, voorbereid op een goed voetballende ploeg.  In de warming-up bleek echter dat er rond de kerstdagen een zevental nieuwe spelers waren toegetreden tot de selectie van RIA-W. Ondanks deze versterking werd al snel duidelijk dat Zundert  de bovenliggende partij was. De nieuwelingen aan Zeeuwse zijde zorgden wel voor prachtige individuele acties, maar van samenhangend voetbal van de Zeeuws Vlaamse ploeg was geen sprake. Het zware veld en de barre weersomstandigheden resulteerde in een wedstrijd  die maar sporadisch kon boeien.  Al vrij snel werd Zundert geholpen toen een op de rug van de laatste man vallende bal op miraculeuze wijze achter de doellijn rolde. De klok telde dit eigen doelpunt eerst aan als een voorsprong voor RIA-W, echter na een kleine reactie van de Zundertse aanhang langs de zijlijn stond de 0-1 toch snel op het bord. Zundert werd steeds sterker, was voortdurend dreigend, maar had moeite het vizier scherp te stellen. De keeper van Ria werd dan ook niet in verlegenheid gebracht.

De tweede helft bracht helaas niet veel anders. Zundert miste scherpte en Ria-W was niet bij machte het Zundert lastig te maken. Paal en lat stonden een verdubbeling van de voorsprong in de weg en ook van dichtbij werd overgeschoten. Uiteindelijk besliste Ferdy Hereijgers  halverwege de tweede helft de wedstrijd. Na een mooie combinatie schoot hij deze keer, met alle vrijkomende frustratie van gemiste kansen, de bal snoeihard  in het dak van het doel.  Kortom een schitterende 0-2. Hierna werd het voetbal er zeker niet  mooier op.  RIA-W  ging te fysieke spelen en meer  verbaal  aan de slag in een poging de roodzwarten van hun stuk te brengen. Een goede coaching van aanvoerder Niek Daamen behoedde Zundert echter voor gele kaarten.

Opstelling; Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen, Dennis Verheijen, Pieter Dictus, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Tim Goethals (W: Sjoerd Vreugde), Ferdy Hereijgers en Gaynio Aarts (W: Jesse Mouws)