Rijen 1 Zundert 1 (2 - 1)

dinsdag 20 maart 2018, 0:00

Zundert in slotfase onderuit in Rijen

Zundert blijft puntloos in tweede periode

Onder ideale voetbalomstandigheden begon Zundert in een op veel plaatsen gewijzigde opstelling ( blessures en disciplinaire straffen) aan de uitwedstrijd tegen Rijen. De opnieuw talrijk aanwezige Zundert-supporters zagen in de eerste helft een wedstrijd die nauwelijks het aankijken waard was. Twee ploegen die wel hard werkten, maar die niet echt aan voetballen toekwamen en beide veel onnodig balverlies leden. Hoewel Zundert wat defensief was ingesteld waren de eerste kansen wel

voor de Roodzwarten: eerst kopte Wim Kas uit een corner rakelings over en even later deed Pieter Dictus hetzelfde. Even later moest Thomas handelend optreden toen een Rijenspits gevaarlijk doorkwam. Ruststand 0-0.

Na rust hetzelfde spelbeeld: veel middenveldspel en nauwelijks kansen, hoewel de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Rijen nog het gevaarlijkst was. In de 67e minuut kwam Roy Jacobs in het veld voor de geblesseerde Fabian Nelemans. Even later verzuimde Pieter Dictus in het eigen strafschopgebied weg te rammen en in de daarop volgende scrimmage zag de matig fluitende

scheidsrechter Michielsen als enige op Sportbark De Vijf Eiken een overtreding en gaf Rijen een strafschop: 1-0. Nog geen tien minuten later speelde Rob Luijten te zacht terug op Thomas en stelde zo de Rijenspits in staat om de 2-0 binnen te schuiven. Zundert kwam daarna op eigen kracht niet verder dan een kopbal op de lat van Pieter Dictus en het was dan ook bijna symbolisch dat het enige tegendoelpunt gescoord werd door een Rijenspeler zelf , eindstand 2-1.

Al met al moet worden geconcludeerd dat Zundert op dit moment in niets lijkt op de gretige, frisse, goed voetballende ploeg van het begin van het seizoen en het wordt dan ook de hoogste tijd dat alle neuzen dezelfde kant op worden gezet om nog een goed einde aan het seizoen te geven. Werk volop dus voor trainer Musters en zijn staf!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Wouter Arends [W: Frenk Zagers), Pieter Dictus, Rob Luijten, Fabian Nelemans [W: Roy Jacobs], Dennis Verheijen, Tjeu van der Heijden, Tim Goethals, Mike Daemen, Gaynio Aarts [W: Lars van Elsacker].

Wissels: Joep Jacobs, Roy Jacobs, Frenk Zagers en Lars van Elsacker.