Roosendaal VR1 - Zundert VR1

zondag 19 april 2015, 10:00

TWEEDE WINST OP RIJ VOOR DAMES VV ZUNDERT

Vandaag stond de inhaal wedstrijd tegen Roosendaal op het programma. Na de winst van vorige week wilden we deze lijn graag door zetten. Met zoals al weken veel geblesseerden werd het elftal van Zundert weer aangevuld met wat meisjes. Deze keer maakte Hebe haar debuut. Beide ploegen wilden voetballen en dat zorgde ervoor dat het een open wedstrijd werd. Het was Roosendaal dat in de 25e  minuut de scoren wist te openen. Door slecht uitverdedigen wist de spits van de thuisploeg de bal knap binnen te schieten. Ondanks de 1-0 had Zundert genoeg kansen om voor rust op gelijke hoogte te komen maar mistte het net de scherpte. De dames van Zundert mistte ook net de power en de rust om Roosendaal pijn te doen. De ruststand was in het nadeel van Zundert 1-0.

De tweede helft een heel ander Zundert. Een Zundert dat domineerde en op de helft van de tegenstander speelde. Dit is wat je als trainer wil zien en het bracht ook nog resultaat. In de 55e minuut een mooie crosspass op Sabine die vanaf de zijkant de bal prachtig binnenschoot 1-1. De ban was nu gebroken en de Zundertsen kwamen los. In de 65e minuut kreeg Zundert een corner. Deze werd door Mandy op een geweldige manier ineens binnen geschoten. De 1-2 was verdiend. Ook de verdediging van Zundert stond de tweede helft goed, ze gaven geen kans meer weg zodat er in alle linies vertrouwen en rust was. Na twee mooie goals kwam er in de 85e minuut nog een toetje. De mooiste en moeilijkste goal werd door Mandy prachtig binnen geschoten 1-3. Gezien de hele wedstrijd een terechte overwinning met een positieve impuls. Met nog drie wedstrijden te gaan is het vertrouwen groot en gaan we zeker nog punten pakken.