SCO 1 - Zundert 1 (0 - 0)

donderdag 7 december 2017, 22:35

Zundert speelt gelijk tegen fysiek sterk SCO

De wedstrijd was amper vijf minuten oud toen SCO uit een buitenspelsituatie scoorde, de treffer werd terecht afgekeurd. SCO speelde met veel druk op de bal en probeerde via twee snelle spitsen op uitvallen te loeren. Zundert had hier een kwartier moeite mee en nam toen het heft in handen. Zundert probeerde onder de druk vandaan te komen zonder echt gevaarlijk te worden totdat Fabian de bal neerlegde voor de voeten van Olivier, die de bal net over de lat plaatste. Gaynio ontsnapte een paar keer gevaarlijk over links, maar zijn schoten misten zorgvuldigheid. Een knap opgezette aanval via Roy, Tim en Olivier eindigde op de vuisten van de keeper. Zo had Zundert voor rust het beste van het spel. Zundert creëerde nog een aantal kleine kansen, maar steeds stond de keeper een score in de weg. Na een foute pass op het middenveld van Zundert kreeg SCO uit een uitval twee tot drie schotmogelijkheden, maar gelukkig stond Thomas steeds op de juiste plaats. Bij een verdedigende actie op slag van rust kwamen Pieter en Olivier met de hoofden tegen elkaar en bleek dat Pieter na de rust niet verder kon spelen, Thomas Kerstens was zijn vervanger.

In de tweede helft had Zundert meer moeite om onder de druk van SCO uit te komen en moest Thomas een paar keer handelend optreden om een goal te voorkomen. De wedstrijd werd grimmiger en meer fysiek, waarbij de scheidsrechter enkele gele kaarten en zelfs een rode kaart aan spelers van SCO uitdeelde. Het publiek, dat stevig meeleefde ging echt op de banken staan toen de scheidsrechter na overleg opnieuw een goal van SCO afkeurde voor buitenspel. Zo bleef het tot de laatste minuut spannend. Thomas verrichtte een fantastische redding en Gaynio brak aan de andere kant nog een aantal keren uit, zonder resultaat te boeken. Heel Zundert dacht even later na van de schrik bekomen te zijn een handsbal te zien in de zestien meter van SCO. De bal ging echter niet op de stip. Lars kwam in de slotfase Tim nog vervangen.

Al met al was een gelijkspel het juiste resultaat. En bewezen SCO en Zundert dat een 0-0 wedstrijd niet saai hoeft te zijn. Met dit resultaat bereikte Zundert in de eerste periode ongeslagen de tweede plaats.

Opstelling:Thomas van Nederkassel, Pieter Dictus (W: Thomas Kerstens), Frenk Zagers, Dennis Verheijen, Wim Kas, Roy Jacobs, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Tim Goethals [W: Lars van Elsacker], Fabian Nelemans en Gaynio Aarts.

Wissels:Joep Jacobs, Thomas Kerstens, Lars van Elsacker en Mike Daemen