SJO Prinsenland F1 - Zundert F1

zondag 1 maart 2015, 23:08

SJO Prinsenland F1 - Zundert F2 (0-4)

De tweede competitie wedstrijd was tegen de F1 van SJO Prinsenland in het altijd mooie Dinteloord. Dat betekent op tijd vertrekken en na 3 kwartier op tijd op de rem trappen, anders ben je de goed verzorgde sportlocatie alweer voorbij gereden. SJO is geen onbekende voor de F2, aangezien ze (net als Wernhout )elkaar al in de NaJaarsCompetitie tegengekomen zijn.

Na de mooie overwinning van vorige week, is het moreel bij de F2-selectie ontzettend goed. Maar gelukkig staat iedereen met beide benen op de grond en men beseft geen enkele wedstrijd onderschat mag worden. En SJO uit is altijd een lastige wedstrijd/tegenstander. SJO beschikt over een fysiek sterk team, spelers die minimaal een kop groter zijn, en ze zijn gewend aan het kunstgras.

De videobeelden van de vorige ontmoetingen waren goed doorgenomen. De tactiek en aanwijzingen van de leiders waren duidelijk: Goed voetballen, het veld breed houden,  overspelen EN (niet onbelangrijk) minimaal één keer meer scoren dan de tegenstander.

Enigszins verspreid kwamen de spelers aan te Dinteloord, maar tot ieders grote schrik was vaste laatste man niet van de partij. Met deze tegenvaller had men geen rekening gehouden. Ook het trainerstrio was even ten einde raad. Een spoedoverleg volgde en alle posities gingen noodgedwongen op de schop. De keeper moest laatste man worden en de andere keeper/aanvaller moest zich snel omkleden om te keepen.

Het zelfvertrouwen bij onze jeugdige kanjers was duidelijk even zoek. SJO maakte hier dankbaar gebruik van en zette de F2-ers meteen onder druk. Hoewel onze toppertjes duidelijk zoekende waren naar het juiste samenspel, hielden ze echter stand. Het werd al snel duidelijk dat deze wedstrijd alle kanten op kon gaan, dus ook de verkeerde.

Langzaam kwam er weer logica in het spel van Zundert, maar de bal bleef voornamelijk op eigen helft. Toch werden er her en der wat speldenprikjes uitgedeeld richting de SJO-goalie, die in tegenstelling tot de Zundertse sluitpost maar weinig reddingen moest verrichten. Het ontbrak SJO echter aan daadkracht en karakter. In plaats van het fysieke en mentale overwicht voetballend te benutten, begingen ze steeds meer overtredingen en vergaten simpelweg te scoren. Bij onze toppertjes daarentegen zag je de strijdlust aanwakkeren en met wat counters zetten ze de Dinteloordse verdediging onder druk. De laatste minuten van de eerste helft gingen in, toen de rood-zwarte formatie de bal rond de middellijn oppikte, een steekpass over de rechterflank, gevolgd door een rush naar de achterlijn, de bal werd strak voorgegeven en Zundert knalde de 0-1 in het net. Wat een schitterende aanval, de supporters vlogen elkaar in de armen en het gejuich was bijna in Zundert te horen. Toen de euforie gezakt was, bleek de trainer-scheids de eerste helft al afgefloten te hebben.

Na een korte opwarmperiode zocht iedereen een plekje langs de zijlijn om zich op te maken voor een spannende tweede helft. Het trainersteam kwam verrassend uit de hoek en had een "van Gaaltje" toegepast. Tegen alle verwachtingen in werd er geen gebruik gemaakt van de vaste keepers. De laatste man-positie was tenslotte van levensbelang en de aanval kon wel wat versterking gebruiken. Dus stond er opeens een middenvelder in het doel! Dit bleek een gouden zet.

Hoewel er meer ruimte ontstond op het middenveld, kwam er meer dreiging vanuit de Zundertse aanval en de verdediging stond als een huis. Er werd voor iedere bal geknokt, geen duel geschuwd en alle spelertjes stegen boven zichzelf uit. Het optreden van onze "nieuwe" sluitpost is zeker het vermelden waard. Met diverse katachtige reflexen hield hij zijn doel schoon.

De F2-ers gingen erin geloven en de grote SJO-ers werden enigszins overklast door de "onderdeurtjes" uit Zundert. Een slechte uittrap van de SJO-keeper werd onderschept en na een sprintje richting het doel werd de bal langs keeper getikt, die hem tergend langzaam over de achterlijn zag rollen: 0-2!

Helaas ging de ploeg uit Dinteloord daarna een hele andere tactiek hanteren. Hun kleinste speler (die even groot was als de gemiddelde Zundertse F2-er) beging de ene na de andere vieze overtreding. De F2-aanvallers werden stuk voor stuk geduwd, geschopt, neergehaald, op de grond nagetrapt en dat alles onder toeziend oog van de trainer-scheids die weigerde te fluiten. Toen het misbakseltje zelfs in de rug begon te trappen terwijl de bal niet in de buurt was, ging de trouwe Zundertse achterban luidkeels richting de trainer-scheids roepen om gerechtigheid.

De F2-spelertjes daarentegen gaven het juiste antwoord, ze losten het voetballend op! Wederom een mooie aanval, waarbij de SJO verdediging volledig uitgespeeld werd en met een mooi schot werd de 0-3 binnengeschoten. Zundert bleef kansen creëren en goed samenspelen. De bal werd snel over gespeeld en de vrije Zundertse “man” werd goed opgezocht. Deze hield het hoofd koel en schoot heel erg beheerst de 0-4 binnen.

Met een eindstand van 0-4 lieten ze de voetbalmacht uit Dinteloord beduusd achter. Het was weer geweldig om te zien hoe de jonge Zundertse talentjes ondanks een tegenslag met effectief voetbal toch de overwinning opeisten. Ze behouden de gedeelde eerste plaats in de competitie en zijn wederom een ervaring rijker.

Volgende week mogen ze de krachten meten met de medekoploper. Rood-Wit uit St.Willebrord is ook nog steeds ongeslagen en lijkt makkelijk te scoren. Het belooft dan ook een waar voetbalspektakel te worden in Sportpark de Wildert. Aanvang wedstrijd is om 10:15uur, maar als men een goed plekje langs de lijnen wilt bemachtigen, dan is vroeg aanwezig zijn zeker aan te raden.

Tot zaterdag!