Sprundel E1 - Zundert E1 (0 - 10)

zaterdag 5 december 2015, 10:00

Sprundel E1 – Zundert E1 0-10

Sprundel een tegenstander met een geschiedenis. Recent speelde het oudste team van de vereniging, de veteranen van Zundert 5, een wedstrijd tegen het nog puntloze Sprundel 6. Blijkbaar staat ergens in Sprundel de verjongingsbron, want de oude mannen uit Sprundel waren opmerkelijk jong. Daarna volgde de wonderlijke late afmelding voor de oorspronkelijke editie van deze wedstrijd. Dus de vraag was, hoe zou het vandaag gaan in de afsluitende wedstrijd van de competitie. Een rechtstreeks gevecht om plaats drie, waarbij Zundert alleen op doelsaldo Sprundel voor bleef. Maar wel de thuiswedstrijd verloor.

Na afloop, zouden deze bespiegelingen vooraf allemaal in de prullenbak kunnen. Eigenlijk bleef er maar een vraag over. Een variatie op Louis van Gaal zijn quote: “ben ik nu zo slim, of ben jij zo dom?”. Was Zundert E1 vandaag zo sterk of Sprundel E1 zo zwak? Altijd lastig om te beantwoorden.

In ieder geval was Zundert gebrand om het debacle van Achtmaal ongedaan te maken. Er was geleerd van de gemaakte fouten. Zundert E1 vertrok later richting Sprundel en startte pas 15 minuten voor de wedstrijd met de warming-up. Het half uur van vorige week was niet goed bevallen.

Hoewel het 5 december was, werd meteen duidelijk dat Zundert E1 vandaag geen cadeaus zou weggeven. Vanaf minuut 1 werd Sprundel teruggedrukt en al na 3 minuten lag de bal voor het eerst in het net. Uit een mooie aanval werd de bal teruggelegd, waarna de aanvallende middenvelder, die een prima wedstrijd op de mat legde, onberispelijk binnenschoot.

Hierbij kwam een verdediger van Sprundel E1 ongelukkig ten val. Hij bezeerde hierbij zijn pols dermate, dat hij de wedstrijd moest staken. En dat met een debuut in de D1 in het vooruitzicht. Hopelijk viel het mee, maar dat was bij publicatie van dit verslag niet bekend. Hoe dan ook beterschap gewenst aan deze onfortuinlijke speler.

De Zundertse fans kregen dit nauwelijks mee, want zij waren nog druk aan het juichen over het doelpunt. En nog maar net uitgejuicht stond nummer 2 al op het scorebord. Wat een weelde en dat met wind tegen. Zundert bleef geconcentreerd voetballen en goed overspelen. De afspraken werden nagekomen en niemand ging te veel voor eigen succes. Uit een van de aanvallen werd dan ook prima de 0-3 binnen gerost.

Zundert ging onverdroten verder en bij rust stond het al 0-6. De doelman had weinig te doen. En wat hij moest doen, deed hij prima. Dat hij zo weinig te doen kreeg lag ook aan de vandaag sublieme verdediging. Er werden tegenstanders overgenomen van elkaar, er werd rugdekking gegeven en de coaching was in orde. Hier werd Sprundel echt moedeloos van. Zundert straalde van voor naar achter uit, dat er niets te halen was vandaag.

Tijdens de ranja werden complimenten gegeven aan alle 8 de spelers en werd gevraagd wat het plan voor de tweede helft moest worden. Of vol doorgaan, of een fantasie-opstelling. Unaniem kozen de spelers voor vol doorgaan, er was immers iets recht te zetten.

En dat gebeurde, zeker het eerste kwartier. Waarin Zundert met samenspel, combinatie en goed voetbal Sprundel E1 overklaste. Het stond dan ook al snel 0-9. Zelf op de sociale media werden verkeerde tussenstanden doorgegeven, vanwege de snelheid waarmee Zundert E1 het net vond. Het telraam maakte overuren. Sprundel E1 wilde de dubbele cijfers voorkomen en ging meer verdedigen, terwijl Zundert E1 toch iets speelser op zoek naar eigen succes ging. Dit is begrijpelijk. De 0-10 kwam uiteindelijk toch nog uit een prima aanval. En volgens afspraak werd er ook alles aangedaan om de nul te houden voor de doelman. Dit lukt, waarbij eenmaal de lat meehielp, maar verder dit echt op eigen kracht gerealiseerd werd.

De doelman trok met de laatste corner meer naar voor, de bal viel goed, maar helaas kon hij de wedstrijd niet besluiten met een doelpunt. Met 0-10 werd duidelijk gemaakt voor wie plaats drie was, namelijk voor Zundert.

Hiermee kwam een einde aan een spannende competitie, die goed werd afgesloten. Een aantal goede wedstrijden, 1 offday en een paar keer zichzelf te kort gedaan. Al met al een prestatie om trots op te zijn. Dit biedt perspectief voor de voorjaarsreeks, waarbij de E1 waarschijnlijk vanwege de derde plaats bij betere tegenstanders wordt ingedeeld. Dit wilde men graag, want aan ruime overwinningen hebt je ook niet alles.

Volgende week voor de beker uit naar Gloria E1. Hopelijk ook een mooie wedstrijd, zodat de eerste seizoenshelft in een opperbeste stemming kan worden afgesloten. En er extra bekerwedstrijden na de winter op het programma komen.