SSW 1 - Zundert 1

zondag 18 mei 2014, 15:00

Zundert overklast SSW uit Dordrecht

Na een lange reis vanwege werkzaamheden aan de Moerdijkbrug begon voor de rood-zwarten de eerste wedstrijd van de nacompetitie tegen derdeklasser SSW uit Dordrecht. De spanning was bij supporters en spelers bij het begin voelbaar en ook zichtbaar. Hoe zou Zundert zich staande houden tegen een derdeklasser? Na het eerste fluitsignaal van de erbarmelijk slecht fluitende arbiter liet Zundert zien wie de baas was op het Dordtse kunstgras. SSW kon slechts met veel overtredingen en grove middelen de goed en in een hoog tempo spelende Zundertploeg stoppen. In de 14e minuut zette absolute uitblinker Wim Kas, Sven Goethals alleen voor de uitstekende keeper, echter zonder resultaat. In de 15e minuut was het echter wel raak, toen Jesse Mouws na een aantal spelers gepasseerd te hebben, de bal in de uiterste hoek krulde. De ene na de andere kans ontstond voor een fel en in een hoog tempo spelend Zundert.  SSW antwoordde met het maken van smerige overtredingen. Het absolute dieptepunt lag in de 35e minuut toen onder de ogen van de scheidsrechter, vol werd nagetrapt. Eerder in de 25e minuut had Zundert al een 100% strafschop verdiend, toen Jesse Mouws, van achter werd neergehaald in het strafschop gebied. Onbegrijpelijk dat de KNVB zulke scheidsrechters laat fluiten. Het valt te prijzen dat Zundert het hoofd koel hield en niet op de provocaties inging. Na rust hetzelfde spelbeeld  met, ondanks de hoge temperaturen een goed spelend Zundert. Het grote manco van de Zundert ploeg, bleek ook deze middag het maken van doelpunten. Uit zeker twaalf grote kansen, waaronder een penalty wisten de roodzwarten niet eenmaal doel te treffen. “Het zal toch niet waar zijn, dat hij direct toch nog aan de andere kant valt”  hoorde men veelvuldig aan de kant van de Zundertse supporters. De controle van Zundert over de wedstrijd was daarvoor echter te groot. Na inmiddels zeven gele kaarten en nog een rode voor SSW maakte invaller Maikel Zagers in de 80e minuut aan alle onzekerheid een eind door de bal goed binnen te koppen. Proficiat mannen! Een eerste stap naar de finale is gezet, als deze week het vizier scherper kan worden gezet  lonkt het 3e klasserschap!