Toernooi RKVV Wernhout

woensdag 27 augustus 2014, 18:00

Toernooi R.K.V.V. Wernhout 5e prijs

Na het zinderende WK voetbal in Brazilië, stond het tweede grote toernooi van deze voetbalzomer op het programma. De voetbalschoenen waren uit het vet gehaald, de spieren waren in de pittige training op maandag opgewarmd en het zonnetje won het deze dag van de regen. Kortom alle ingrediënten voor een mooie voetbalavond.

De tegenstanders van onze jeugdige voetbalhelden kwamen uit de nabije omgeving. Moerse Boys, DSE en VVR waren ook met de E4 vertegenwoordigd. Wernhout en GESTA kwamen zelfs met de E1. Dus alle topploegen hadden zich weten te plaatsen voor het traditioneel sterk bezette toernooi aan het begin van het seizoen.

Door de sterke bezetting leek vooraf een plaats bij de eerste drie niet tot de mogelijkheden te behoren, maar zoals de vaste volgers van de F2 van vorig jaar weten, is de bal rond en weet je nooit hoe het loopt. De F2 was aangevuld met een nieuwe sterke middenvelder en een testspeler. De trouwe supporters waren massaal aanwezig om de oude en nieuwe helden aan het werk te zien.

Al snel bleek in de eerste wedstrijd tegen VVR E4 dat veel spelers in de zomer veel geoefend hadden. De oei’s en ah’s van het publiek waren talrijk na een mooie aanval of geslaagde truck. Het spel golfde op en neer, waarbij beide keepers het doel schoon hielden. De brilstand bleef dus op het scorebord staan na 12 minuten. 0-0.

Na slechts 15 minuten pauze stond in de tweede wedstrijd het sterk geachte GESTA E1 tegenover onze jongens. GESTA staat voor Galder En Strijbeek Ten Aanval. En dat bleek. 5-0 voor GESTA, niets in te brengen, maar de huid zo duur mogelijk verkocht.

In de derde wedstrijd stond de altijd beladen derby Moerse Boys E4 – Zundert E4 op het programma. Wellicht ooit in de verre toekomst teamleden als er ooit een fusie komt tussen deze twee grote Zunderste voetbalbolwerken. Echter vandaag stond de eer op het spel. Zundert E4 trok fel van start en kwam terecht op een 1-0 voorsprong. Zundert drukte en drukte, maar stuitte steeds op de verdediging en keeper van “de Moer”. En als je ze zelf niet maakt, zegt de oude voetbalwet, dan valt het doelpunt aan de andere zijde. En zo ging het ook hier, 1-1. Toch 1 punt en nog steeds 1 punt voor op de Zunderste concurrent.

In de vierde wedstrijd tegen DSE E4 uit Etten Leur was Zundert een maatje te klein. Onze jongens zijn allemaal geboren in de laatste maanden van 2005. De E-klasse bestaat uit spelers uit de bouwjaren 2004 en 2005, dus zullen ze vaak oudere, grotere en sterkere tegenstanders ontmoeten. Zo ook in deze wedstrijd. Doordat er 10 spelers aanwezig waren en er slechts 7 tegelijk in het veld mogen staan, werd het door het vele wisselen rommelig hetgeen het spel en het ritme niet ten goede kwam. Ook hier was een 5-0 nederlaag het gevolg.

Tenslotte werden de wedstrijden Zundert E4 – Wernhout E1 en Moerse Boys E4 – GESTA E1 tegelijk afgewerkt. Als het resultaat van Zundert beter of gelijk zou zijn aan dat van Moerse Boys E4 dan werd dit team achter zich gehouden en een eervolle vijfde plaats bereikt. En zo geschiede, beide teams verloren, Zundert zelfs met 4-0, maar de vijfde plaats was een feit. 1 treetje hoger dan de oranje concurrenten, waardoor onze jongens de volgende dag met opgeheven hoofd naar school konden.

Net als Oranje op het WK was de verwachting niet hoog, maar schonk ook de E4 de supporters mooie momenten in het toernooi. Met de vijfde plaats is ook een plaats afgedwongen op een internationaal toernooi aanstaande zaterdag. Zaterdagmiddag speelt de E4 in Achterbroek voor het eerst buiten de landsgrenzen. Hopelijk gaat de roodzwarte supportschare ook weer in grote getallen mee. Maar eerst in de ochtend een bekerwedstrijd tegen Longa E3.

Daarna woensdag nog een bekerwedstrijd in Diessen en dan zit de loodzware voorbereiding erop. Via dit medium zult u ook dit jaar weer op de hoogte worden gehouden van het wel een wee van onze helden op noppen van de E4.