TSC 1 - Zundert 1 (4 - 0)

maandag 10 juni 2019, 14:30

Het doek valt voor v.v. Zundert.

Na geflatteerde 4-0 nederlaag in Oosterhout tegen TSC is afdaling naar derde klasse een feit.

De doelstelling van v.v. Zundert is met eigen spelers een stabiele derdeklasser zijn. Drie seizoenen geleden werd onverwacht promotie naar de tweede klasse afgedwongen. En nu heeft dit avontuur drie seizoenen geduurd. Eerst werd lijfsbehoud twee wedstrijden voor het einde van het seizoen behaald en vorig seizoen in de allerlaatste wedstrijd. Dit seizoen was dus de nacompetitie het resultaat. Met degradatie als ultieme uitkomst.

Als je de opstelling van de eerste wedstrijden in de tweede klasse bekijkt en ziet welke spelers gestopt zijn of naar hogere en/of betalende ploegen zijn gegaan / gaan, dan is het logisch dat het steeds lastiger wordt. Wel is het mooi om te zien dat steeds jeugdspelers instappen en aanhaken op dit toch hoge niveau. Uiteindelijk bleek het niet voldoende voor nog een jaar tweede klasse.

Wie bovenstaande leest en denkt dat v.v. Zundert berust in de degradatie ziet het verkeerd. De jongens van Zundert hebben geknokt voor wat ze waard zijn. De doelstelling mag dan derde klasse zijn, de ambitie is en blijft tweede klasse. Deze leuke en uitdagende klasse smaakt naar meer.

Na de Houdini-achtige ontsnappingen tegen achtereenvolgens Madese Boys en Gilze, stond nu een laatste horde in de vorm van TSC op het programma. In de eerste helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. TSC had hierbij in het begin het overwicht, waarna Zundert het spelbeeld naar zich toe trok. Veel kansen waren er niet te noteren. Wat corners voor TSC en een knal op de lat van Dennis uit een vrije trap. In de allerlaatste minuut voor het rustsignaal stak Fabian Tim de diepte in. Oog-in-oog met de doelman verzuimde hij te doen wat hij vorige week zo keurig deed, namelijk de doelman passeren. Nu kon z’n inzet gekeerd worden door de keeper. Het eerste echte “wat als…” moment van de middag.

Na rust een sterker TSC, maar nog steeds waren de pogingen die richting een keeper gingen voor Zundert. Schoten van Olivier en Fabian vonden het doel net niet. Pas na een minuut of 65 moest Thomas voor het eerst echt handelend optreden. Dat deed hij ook vakkundig op een schot vanuit een lastige hoek. In de 70ste minuut was het tweede “wat als….” moment te noteren. Zundert kreeg een corner van TSC, die bij de eerste paal verlengd werd, niet goed weg. De bal bleef maar op-en-neer caramboleren in het zestienmetergebied. Waarna hij uiteindelijk in het doel werd gefrommeld.

Zundert ging risico’s nemen om minimaal een verlenging af te dwingen. Eerst kon Thomas Zundert nog een keer op de been houden, met een goede redding in een 1-op-1 duel. Maar daarna was het over. Zundert gaf ruimte weg en TSC profiteerde tweemaal. Met intussen Mike en Cas voor Lars en Thomas werd nog naar een aansluitingstreffer gezocht. Maar toen ook de 4-0 na een fout in defensie werd binnengeschoten, was het duidelijk. Zundert zou gaan degraderen.

Uiteindelijk werd vandaag het vonnis geveld, maar gedurende het seizoen zijn er natuurlijk belangrijke momenten geweest, die gemaakt hebben dat Zundert uiteindelijk in de nacompetitie is beland. Daarom kijken we met trots terug op de drie mooie jaren in de tweede klasse en gaan we alles op alles zetten om hier in de toekomst weer deel van uit te mogen maken.