Unitas'30 1 Zundert 1 (2 - 1)

maandag 16 november 2015, 22:35

Onherkenbaar Zundert verliest verdiend van Unitas ’30.

Voor de eerste keer dit seizoen delfde Zundert het onderspit. In Etten-Leur verloor een onder de maat spelend roodzwart terecht van Unitas '30. Uitslag 2-1

Zonder de geblesseerden Wim Kas, Pieter Dictus, Jesse Mouws en de door de trainer niet in de selectie opgenomen Frenk Zagers!! begon Zundert in Etten-Leur onder gure omstandigheden aan de wedstrijd tegen Unitas ‘30. Vanaf het begin was duidelijk dat de wind in deze wedstrijd  een nadelige factor zou zijn voor de kwaliteit van het spel. Voor rust kon Zundert nog wel een paar keer dicht bij de goal van Unitas komen m.n. door enkele acties van Denis Vujcic, maar echte kansen kwamen er nauwelijks. Vele duels werden gewonnen door het felle Unitas en ook de “tweede bal” was vaak voor de  tegenstander. Zundert kon nimmer in zijn spel geraken, hoewel ook Unitas bepaald geen sprankelend voetbal liet zien. In de 22e minuut scoorde de rechterspits middels een mooie actie uit het niets de 1-0 door een afstandsschot dat, gedragen door de wind, in de kruising plofte. Even later ging een afstandsschot van Unitas via de bovenkant van de lat over en ook op slag van rust moest Thomas nog een keer handelend optreden. Na rust probeerde Zundert de gelijkmaker te forceren en een mooie steekbal werd door Fabian afgerond, helaas afgekeurd wegens buitenspel. Even later werd Denis Vujcic gehaakt in de zestien maar tot ontzetting van de Zundert-aanhang kreeg Denis geel voor schwalbe i.p.v.  een strafschop van de overigens goed leidende scheidsrechter. In de 69e minuut verzuimde de Zundertdefensie resoluut in te grijpen waarvan de Unitasspits profiteerde door de 2 -0 prachtig in de kruising te schieten. Vijf minuten voor tijd kon Zundert nog tegenscoren doordat Ferdi een fraaie actie van Denis en Olivier van dichtbij kon afronden, maar verder kwamen de roodzwarten niet meer. Kortom een verdiende nederlaag in een rommelige wedstrijd.

Opstelling:   Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Kees Bullens, Niek Daamen, Thijs Damen (Tim Goethals), Dennis Verheijen,  Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Denis Vujcic, Ferdi Hereijgers, Gaynio Aarts.