Unitas'30 1 - Zundert 1 (6 - 0)

zondag 17 maart 2019, 14:30

Onthutsend zwakke start breekt Zundert op

Als je na kwartier al met 4-0 achter staat, schieten woorden te kort om dit te beschrijven. Zundert werd gedeclasseerd door een feller Unitas’30.

Met een sterke tegenwind, probeerde Zundert toch op te bouwen. In de eerste minuut ging dit al mis. Toen kroop Zundert nog door het oog van de naald omdat de bal op de paal werd geschoten. Maar een hardleers Zundert maakte direct daarop dezelfde fout, waarvan Unitas’30 deze keer wel profiteerde. De 2-0 was bijna een kopie van de eerste tegentreffer. En de corners die de 3-0 en 4-0 tot gevolg hadden werd ook wel erg gemakkelijk binnen gewerkt.

De normaal niet vaak wisselende technische staf, greep in en wisselde Cas voor Tjeu. Maar er waren er meer die voor een wissel in aanmerking kwamen. Hiermee werden nog wat wijzigingen in de opstelling doorgevoerd. Het spelbeeld veranderde enigszins, maar dat kwam ook omdat Unitas’30 het verder wel geloofde.

Met een simpel uitgespeelde aanval werd het nog voor rust 5-0. Na rust scoorde Unitas’30 maar eenmaal uit een voorzet die niet goed verwerkt werd. En daarna gelijk simpel werd binnen gewerkt. Olivier maakte na een jaar afwezigheid door blessureleed z’n comeback in een officiële wedstrijd en ook Karim mocht nog minuten maken. Wim was met een kopbal op de paal nog dicht bij een eretreffer, maar ook dit was Zundert niet gegund. De teleurgestelde Zundertse supporters vermaakte zich verder met de bijzondere blik op buitenspel van de grensrechter uit Etten-Leur.

Intussen haakten Rob, Jesse en Dennis geblesseerd af. Zo eindigde Zundert de wedstrijd dan ook nog eens met 10-spelers op het veld. Het is altijd lastig aan te geven of het een met het ander te maken heeft, maar Zundert speelt steeds vaker tegen teams met kunstgrasvelden, die hieraan gewend zijn en bijna altijd kunnen trainen. Veel andere gemeenten zien het belang in dat voetbalverenigingen hebben in de samenleving en het belang van sportende kinderen. De Zunderste spelers zijn én deze ondergrond minder gewend én krijgen veelvuldig te kampen met trainingen die geen doorgang kunnen vinden, vanwege de staat van het veld. Dit terwijl tegenstanders gewoon door trainen. Dit speelt bij alle teams.

Zundert staat nu op een nacompetitieplaats en ontvangt de komende twee wedstrijden op het eigen sportpark de topploegen Kruisland en Cluzona. Het is zaak om deze zeperd te vergeten en met de spirit van de voorgaande wedstrijden op zoek naar punten te gaan.