Unitas'30 F5 - Zundert F2

zondag 11 januari 2015, 22:50

Unitas’30 F5 – Zundert F2

Met de verslaggeving van de E4 als leidraad, is getracht om een verslag te doen van bovenstaande wedstrijd.

Terwijl de velden in Zundert verregend waren, de storm nog over Nederland heen raasde en overal de wedstrijden werden afgelast, stonden een 8-tal F2-spelertjes, gemotiveerde leiding en een aantal trouwe supporters in de vroege ochtenduren op het parkeerterrein van Sportpark de Wildert klaar voor vertrek.

De vriendschappelijke topper tegen Unitas’30 F5 moest natuurlijk doorgaan. De vereniging in Etten-Leur had kosten nog moeite bespaard. Een nieuwe accommodatie uit de grond gestamd, nieuwe kunstgrasvelden waren aangelegd en de lichtmasten werden ontstoken aangezien de confrontatie nog in het donker zou starten.

Zoals gewoonlijk waren de tegenstanders van de F2 gemiddeld minimaal een kop groter en fysiek sterker, verder bleek er nog een extra speler in het veld: de wind! De aanstormende talenten van Zundert zouden het zwaar krijgen. Samenwerking, positiespel en onvoorwaardelijke inzet waren vereist.

En dat deden ze dan ook. Doordat ze in het begin toch onder de indruk waren van de tegenstanders startten de F2-ers voorzichtig. Toch ging het spel goed op en neer. Unitas kreeg door het fysieke voordeel de bal, ondanks de harde tegenwind, goed naar voren en de verdediging had z’n handen vol. Maar dat deden ze goed! De korte winterstop had de Zundertse toppertjes goed gedaan, ze speelden steeds meer over, toonden over alle linies inzet en gaven niet op.

De wind in de rug bleek niet echt een voordeel, want  bij een goede voorzet naar voren waaide de bal bijna de kantine in. Het kostte de aanvallers veel kracht om alles te belopen en de defensie van Unitas’30 stond als een huis. Toch creëerde Zundert hier en daar aardig wat kansen.

Unitas was dan ook aardig verrast door de enorme veerkracht van Zundert. Helaas wist men net voor rust toch nog de druk op te voeren en door goed positiespel was de Zundertse keeper kansloos. Ruststand 1:0.

Dit beloofde een hele zware tweede helft te worden, want dan had de Zundertse selectie ook nog wind tegen. En dat merkten ze meteen. Vlak na rust kreeg de steeds meer aanwakkerende wind vat op de bal en die waaide simpelweg buiten het bereik van de keeper het doel in: 2-0 voor de thuisvereniging.

Maar zoals het hele seizoen al het geval is, liet Zundert de hoofdjes niet hangen. De jongens geven namelijk nooit op; de strijd is pas afgelopen na het laatste fluitsignaal. Alleen brak het fysieke de jongens een beetje op, ze kregen de bal gewoon niet lekker naar voren uitgespeeld en het merendeel van de jongens ging enigszins gedwongen meeverdedigen. Af en toe deelden ze wel een speldenprik en moest Unitas’30 alles op alles zetten om de snelle counters te keren.

De wind begon al aardige stormkracht te krijgen, waardoor het zelfs voor de toeschouwers moeilijk werd om het spel goed te volgen. Laat staan voor de Zundertse spelertjes de met die gure tegenwind de Unitas-aanvallen moest pareren. Helaas hielp de wind bij een hoge corner mee, zodat de Zundertse sluitpost de bal niet klemvast had en wederom waaide de bal in het doel. Unitas maakte vervolgens gebruik van de ruimte die vrijkwam, doordat Zundert nog steeds de aanval bleef zoeken en een mooi opgezette aanval zorgde voor de eindstand: 4-0

Dat een einduitslag niet alles zegt, weten alleen degenen die aanwezig waren, want Unitas’30 had alle zeilen bij moeten zetten om het Zundertse geweld te stoppen. De F2-kanjers kunnen met opgeheven hoofd terugkijken op een geweldige inzet en wedstrijd. Als de F2 de ingezette opbouwende lijn blijft voortzetten, dan wordt de voorjaarscompetitie een genot om bij te wonen.

De nieuwe Zundert-app zal ertoe bijdragen dat het steeds makkelijker wordt om te zien wanneer de talentjes van F2 moeten aantreden. In overleg met vv Zundert en overige verenigingen is besloten om geen entreegelden te vragen voor de wedstrijden. Zo wordt het laagdrempelig om in het voorjaar te genieten van leuke en entertainde wedstrijden.