Uno Animo 1 - Zundert 1 (1 - 1)

maandag 9 oktober 2017, 0:00

Zundert remiseert in Loon op Zand

Uno Animo uit Loon-op-Zand is niet echt een tegenstander waar teams uit Zundert vaak tegen gespeeld hebben. De tricolores werden nog geen jaar geleden opgeschrikt door een brand in de kantine. Gelukkig is de schade hersteld en werd Zundert ontvangen in een mooi clubhuis, een prachtige vervanging van het oude clubgebouw.

Na het goede resultaat in de derby en de fantastische avond en nacht die daarop volgde, liepen spelers en supporters van Zundert een week lang met een glimlach van oor-tot-oor. Zondag was er gelukkig duidelijk het besef, dat een competitie meer is, dan een overwinning op Moerse Boys.

Het eerste half uur had Zundert duidelijk de controle over de wedstrijd, zonder echte tot gevaarlijke doelpogingen te komen. Na tien minuten was daar een eerste kans via Fabian, die door Uno Animo werd omgezet in een corner, die verder niets opleverde. Direct gevolgd door een uitbraak van Zundert met een geweldige crosspass van Fabian op Jesse, die met een overtreding werd afgestopt. De vrije trap belandde in de handen van de keeper. Hierop volgde een fase met een aanvallend Zundert, die werd bekroond met een vlammend schot van Jesse dat door de keeper werd gered. Uno Animo zette wat meer druk en was dicht bij een doelpunt. Na een chaotische aanval kwam Zundert met de schrik vrij toen Thomas onder de bal doorging, maar de Uno Animo spits over kopte. Zundert bleef daarna dreigend en met name Thijs kwam een aantal keren sterk aanvallend op. In de laatste minuut voor de rust kwam Uno Animo via een uitval op 1-0. De spits verscheen alleen voor Thomas. Tegenslag op een vervelend moment.

Na de rust kwamen beide teams onveranderd terug en waar Uno Animo voor de rust al geen haast had, werd er nu, vooral bij spelhervattingen en gesteund door de tussenstand, nog meer tijd genomen. Het loerde met veel mensen achter de bal op kansen om uit te breken. Na bijna 10 minuten in de tweede helft brak Jesse door en werd binnen de zestien onreglementair afgestopt. Een penalty en geel. Fabian knalde de strafschop hard en zeker binnen. De strafschop leidde tot meer vuur in de wedstrijd, waarbij Roy met een aantal fraaie acties het spel op het middenveld naar zijn hand probeerde te zetten. Een vreselijke overtreding van Uno Animo werd niet met geel bestraft, maar een man-tegen-man tackle van Frenk daarentegen wel.Gaynio was intussen Tim komen aflossen. Hierna volgde een spannende fase aan twee kanten waarbij Zundert een paar keer uitbrak en niet scoorde en aan de andere kant Uno Animo twee keer met flipperkast kansen niet tot scoren kwam. Thomas Kerstens verving in de slotfase de moegestreden Tjeu, die met krampverschijnselen het veld verliet.

Alles overziend was 1-1 een terechte uitslag en blijft Zundert ongeslagen meedraaien in de bovenste helft van de ranglijst. Komende week een pittige thuiswedstrijd tegen koploper Cluzona.

Opstelling:Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Dennis Verheijen, Thijs Damen, Tjeu van der Heijden [W: Thomas Kerstens], Olivier van Hassel, Roy Jacobs, Tim Goethals [W: Gaynio Aarts], Fabian Nelemans, Jesse Mouws.

Wissels:Gaynio Aarts, Thomas Kerstens, Pieter Dictus, Rick Gommers, Joep Jacobs