Veerse Boys 1 Zundert 1

dinsdag 2 december 2014, 20:58

Hattrick voldoende voor winst

Anders dan de uitslag doet vermoeden boekte Zundert,  in een weinig enerverende wedstrijd een eenvoudige overwinning op Veerse Boys. In een grauw Raamsdonksveer, waar in de 2e helft de lichten werden  ontstoken  won Zundert, ondanks twee tegendoelpunten in de slotfase, met 2-3.

Zundert startte in Raamsdonksveer met de weer wedstrijdfitte Dorus Valk in de basis. Thijs Damen schoof door naar het middenveld en verving daar de geblesseerde Wim Kas. Na een aftastend begin leek Veerse Boys na 10 minuten het heft in handen te nemen. Vooral via de snelle linksbuiten  werd het enkele keren dreigend voor het Zundertdoel. Het is echter Zundert dat de score opende. Een prima pass van Thijs komt bij Fabian Nelemans die de bal met een prachtige curve diagonaal binnenschiet. Vanaf dat moment was Zundert de betere ploeg en kreeg het enkele goede mogelijkheden. Veerse Boys kreeg nog een tweetal kansen, maar schoot voorlangs en vond een uitstekende doelman Thomas van Nederkassel op haar weg.  Na 37 minuten leidde een combinatie tussen Jesse Mouws en Fabian tot de 0-2. Het eerste schot van Fabian werd geblokt, maar met een fraaie kapbeweging schoot Fabian de bal in tweede instantie hard binnen.

In de tweede helft leek Veerse Boys de roodzwarten in de kaart te spelen doordat het de snelle en gevaarlijke buitenspeler, wegens werkverplichtingen, in de kleedkamer moest laten. Binnen twee minuten scoorde Zundert haar 3e goal en leek de strijd gestreden. Opnieuw was het Fabian die attent reageerde op een schot van Maikel dat door de keeper werd gelost. Zundert kreeg diverse mogelijkheden om de score op te voeren maar was slordig in de eindpass of onzuiver in de afronding. Veerse Boys toonde niet de wil om terug te vechten en Zundert leek de wedstrijd zakelijk uit te kunnen spelen.  Tot de 79e minuut toen Zundert werd verrast door een vloeiende Veerse Boys-aanval. De na rust ingevallen spits schoot beheerst binnen. Veerse Boys ging op zoek naar meer maar kon Zundert niet verontrusten. Diep in blessuretijd was het echter wederom de ingevallen spits die, al of niet uit buitenspelpositie, de  2-3 op het scorebord bracht. Een angstige minuut volgde maar Zundert gaf de voorsprong niet uit handen en blijft door dit resultaat in de top van de 3e klasse meedraaien.

De opstelling: Thomas van Nederkassel, Pieter Dictus, Niek Daamen, Frenk Zagers(W) , Dorus Valk, Olivier van Hassel, Thijs Damen, Fabian Nelemans, Denis Vujcic (70e Gaynio Aarts), Maikel Zagers (75e Ferdie Hereijgers), Jesse Mouws (88e Dennis Verheijen).