Victoria'03 E5 - Zundert E4

zaterdag 28 maart 2015, 9:00

Victoria’03 E5 – Zundert E4 1-8

De tweestrijd tegen Unitas’30E10 werpt zijn schaduw al vooruit. Waar in Eindhoven angstvallig het woordje kampioen wordt gemeden door de PSV spelers, is de fantasie bij uw jonge helden op hol geslagen. Even winnen van Victoria’03 E5 en dan met Unitas’30 E10 uitvechten wie er aan het einde van het seizoen met de schaal in handen staat.

Maar zoals we allemaal weten, moeten onze favorieten het juist hebben van inzet en werklust. Onderschatting is het slechtste wat er kan gebeuren. En kleintjes bestaan niet meer! Als zelfs het nietige voetbalstaatje Bhutan haar eerste interland kon winnen dit jaar, dan is opperste concentratie een must. Zeker tegen Victoria’03 E5 waar thuis terecht, maar niet overtuigend van gewonnen werd met 3-0. Vooral het agressieve, soms zelfs gemene spel had behoorlijk indruk gemaakt op de Rood-zwarte strijders. Soms zelfs een fysieke indruk in een van de ledematen.

De wedstrijd ging van start en hetzelfde spelbeeld werd meteen zichtbaar. Zundert zocht voetballend het doel van de tegenstander, die zich met alle geoorloofde en niet geoorloofde middelen verzette. Niet zelden werd er een stevige overtreding gemaakt op de dartele voorhoede. Het mooie was dat de jongens zich niet uit het spel lieten halen. Men voetbalde stoïcijns door. Geen wraakacties, geen gejammer en geklaag, maar het enige juiste antwoord geven, namelijk goed voetbal.

De scheidsrechter kwam ogen tekort, maar verdiende een groot compliment. Door consequent de overtredingen te bestraffen, liep het duel nooit uit de hand. Rode kaarten worden nog niet gegeven in de E jeugd, er wordt vooral een beroep gedaan op corrigerende maatregelen vanuit de technische staff. De Zunderste spelers was vooraf duidelijk gemaakt, dat wat er ook gebeurde, zij sportief moesten blijven. Degene die over de schreef gaat, mag de rest van de wedstrijd vanaf de zijlijn bekijken. Een groot compliment, dat iedereen z’n koppie er bij hield en rustig bleef.

Ondertussen vielen er ook van allerlei mooie zaken te bewonderen op het veld. Een snel genomen vrije trap met als eindbestemming het net van het doel van Victoria, een knap uitgespeelde aanval met de 0-2. En net voor rust een fabelachtige redding van de Zunderste doelman die niet alleen de aansluitingstreffer voorkwam, maar met een lange uittrap ook watervlugge spits aan het werk zette. Dit betekende 0-3. Wat een verschil 1-2 of 0-3. Dit brak de tegenstander definitief.

In de rust werd nogmaals benadrukt om het koppie er bij te houden en vooral geen blessures op te lopen. Er hing een bord met “zonder respect geen voetbal”, maar dit leek soms meer op “voetbal zonder respect”. Nadat een speler van tegenstander even voor straf naar de kant werd geroepen, werd hij net zo snel het veld weer ingestuurd toen de bal zijn kant op kwam. Hieruit scoorde hij 1-3.Maar ook dit bracht Zundert E4 niet van de wijs. Met goed samenspel, werd de score uitgebouwd. Uiteindelijk stopte de teller bij 1-8. Er stonden 5 verschillende doelpunten makers op het wedstrijdformulier, waarbij de betrouwbare verdediger, met een typisch doelpunt ook voor het eerst doeltreffend kon afronden.

Dus Zundert E4 heeft gedaan wat het kon en mag nu waarschijnlijk in de tweestrijd met Unitas’30 E10 gaan uitvechten wie het beste is. Dit lijkt een botsing van spelstijlen. Unitas’30 scoort makkelijk, namelijk 37 keer in 5 wedstrijden, maar krijgt er ook altijd wel een paar tegen. Tot op heden al 9.

Zundert E4 daarentegen scoort wat moeizamer, namelijk 18 keer, maar incasseert ook weinig. Slecht driemaal kon de tegenstander juichen. Dit was ook meestal op momenten dat er in een fantasie opstelling verder werd gespeeld. Kortom kan de sterke aanval tegengehouden worden door de sterke defensie van Zundert. En kunnen de wat moeilijke scorende aanvallers, gebruik maken van de steekjes die Unitas’30 wekelijks laat liggen. Volgende week om 8.30 uit in Etten Leur, een week later op hetzelfde tijdstip de return op sportpark de Wildert. Natuurlijk worden de thuisblijvers op de hoogte gehouden via de app., maar nog liever zien de jongens u in het roodzwart uitgedost langs de lijn. Want wie had ooit durven denken, dat deze jongens gedeeld en ongeslagen aan  kop zouden staan? Schreeuw uw team naar een heroïsche overwinning.

Want niets is mooier dan een underdog, die boven zich zelf uitstijgt. Want zo moet dit team gezien worden. Een groep jonge E spelers, met best wat talent, maar vooral inzet, betrokkenheid en teamspirit. Op deze wijze stijgt men al weken boven zichzelf uit. Wat de uitkomst ook mag zijn, het is al superknap hoe er nu gepresteerd is. Unitas’30 E10 heeft voor de winter gewonnen en verloren van onze E3 dus is zeker favoriet, maar onderschat nooit de E4!

Tenslotte moet nog vermeld worden dat Victoria’03 een fusieclub is tussen Oudenbosch en VES. Dit zag er perfect uit, qua accommodatie en voorzieningen. Zoals u op de site heeft kunnen lezen zijn ook Zundert en Moerse Boys aan het onderzoeken wat de mogelijkheden tot samenwerken zijn. Dat hier allereerst gekeken wordt naar samenwerken op het gebied van inkopen en activiteiten is logisch, want hoewel veel clubs claimen de beste “derde helft” te hebben, is dit natuurlijk een 100 procent Zundertse uitvinding. De derde helft hoort bij Zundert, daarom ook een groot compliment naar de vaste supporters die week in week uit het team volgen, overal voor een goede sfeer zorgen en met veel gezelligheid de wedstrijden nabespreken in de kantine.