Viola 1 - Zundert 1

zondag 11 mei 2014, 14:30

Zundert geeft voorsprong uit handen

Zundert, dat met het oog op de nacompetitie enkele spelers spaarde, begon goed aan de wedstrijd en kreeg al in de tweede minuut een grote kans na een aanval over links waar Ferdi de bal terug legde op Wim die zijn schot gekeerd zag door de doelman van Viola. De eerste helft was Zundert de betere ploeg en kreeg het diverse mogelijkheden. Na een kwartier spelen een actie van Ferdi in het strafschopgebied waarbij hij voorlangs schoot. Direct hierna een afstandsschot van Niels wat net naast het doel verdween. Even later een individuele actie van Olivier wiens schot door de keeper werd gepareerd. Na een half uur spelen kwam Zundert dan toch op voorsprong toen Ferdi, in de zestien aangespeeld door Dorus, knap wegdraaide en de 1-0 binnenschoot. Vijf minuten later kreeg Viola zijn eerste kans na slordig verdedigen. De Viola spits was echter de mindere in een één-tegen-één situatie met Thomas. Nog voor rust kreegt Zundert een grote kans na een aanval over links die eindigde in een scrimmage voor het doel van Viola. Uiteindelijk schoot Maikel de bal over.

Na rust kreeg Viola het betere van het spel en was Zundert wat slordiger in de passing. Al snel kreeg Viola een grote kans waarbij voor open doel Dirk de bal nog kon blokken. Even later een knappe redding van Thomas die de bal uit de kruising haalde. Daarna nam Zundert voor even weer het initiatief over. Na een afstandsschot van Maikel wat rakelings over ging scoorde dezelfde Maikel na een lange aanval de 2-0 door een foutje van de keeper. In de 61e minuut maakte Thomas een slippertje wat een strafschop voor Viola opleverde. In eerste instantie keerde Thomas de inzet maar in de rebound ging de bal alsnog in het doel. Een kwartier voor tijd kwam Viola op 2-2 middels een knappe schuiver in de verre hoek. De laatste kans van de wedstrijd was voor de thuisploeg maar Thomas redde knap. In de 85e minuut kreeg Dirk van Hasselt een publiekswissel. Na ruim 350 wedstrijden in Zundert 1 speelde hij zijn laatste wedstrijd voor het vlaggenschip. Al met al een terechte uitslag waarbij Zundert de betere ploeg was in de 1e helft en Viola in de 2e helft. Volgende week brandt de strijd om promotie naar de 3e klasse los. Zundert gaat eerst op bezoek bij SSW in Dordrecht, dat op de 12e plaats eindigde in de 3e klasse B. Op zondag 25 mei is de return in Zundert.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen, Dirk van Hasselt (85e min. Dave Havermans), Dorus Valk (65e min. Rogier Haest), Niels Damen, Wim Kas, Olivier van Hassel, Sven Goethals (77e min. Rik Gommers), Ferdi Hereijgers, Maikel Zagers.