VOAB 1 - Zundert 1 (6 - 0)

zondag 4 november 2018, 14:30

Zundert kansloos in Goirle

Zonder zelf een echte kans te creëren, verloor Zundert afgetekend in Goirle van een sterk spelend VOAB. Einduitslag 6-0. Een novembermiddag met een heerlijk zonnetje, eindigde toch erg grauw. Zundert kon geen vervolg geven aan de mooie overwinning tegen Unitas’30.

De eerste helft was erg saai. Het groeien van het gras bood meer spektakel zeggen ze dan wel eens gekscherend. Maar ook dit zat er op het kunstgrasveld niet in. VOAB had een overwicht, maar kon niet gevaarlijk worden. Thomas moest geblesseerd het veld verlaten, waardoor Menno zijn officiële debuut mocht maken. Ook met Menno stond de defensie van Zundert goed opgesteld, een vuist naar voor maken lukte overigens niet. Hierdoor leek een 0-0 ruststand een logisch gevolg. Totdat in de 40e-minuut een bal vanaf halverwege de Zundertse helft door de lucht richting de zestien meter werd gespeeld. De speler van VOAB genoot veel vrijheid, waardoor hij zonder druk de bal in één keer uit de lucht op z’n slof nam. Het projectiel vloog via de binnenkant van de paal binnen. Een juweeltje in een draak van een wedstrijd.

Na rust begon Zundert energieker. De eerste 10-minuten had men zelfs het beste van het spel. Kansen had dit echter niet tot gevolg. Na een mooie aanval over rechts stond een aanvaller van de oranjehemden ineens vrij voor Joep. Hij maakte geen fout en schoot de 2-0 binnen. Vier minuten later was het definitief beslist toen een teruggelegde bal op de zestien vanuit de draai knap werd binnengeschoten.

Na de 3-0 gooide Zundert de handboek in de ring. Simpel balverlies op het middenveld leverde zowel de 4-0 als de 6-0 op. Tussen deze doelpunten zat nog een knappe redding van Joep met z’n voet. De rebound vloog ook binnen, dus dat was de 5-0. Door de teleurstelling bij de weer talrijk aanwezige supporters werd de aandacht naar randzaken verlegd. Na iedere doelpunt klonk er een geluidsfragment van een Zuid-Amerikaans aandoende verslaggever met een langgerekt: “Goooaaaalll” door de speakers van sportpark van den Wilgenberg, gevolgd door deskundige Goirlese informatie. Waarschijnlijk leuk als je de doelpunten maakt, maar deze carnavaleske sfeer, strooide wel extra zout in de Zundertse wonden.

Na het half dozijn treffers geloofde VOAB het wel, de goed fluitende scheidsrechter voelde ook dit prima aan. Hij trok nul seconden blessuretijd bij.De vreugde bij VOAB was groot, zeker gezien de andere uitslagen. Zundert bleef op de achtste plaats op de ranglijst staan, maar zag de teams onder zich dichterbij komen. Komend weekend geen competitievoetbal voor de roodzwarten, maar een bekerduel. We zouden het bijna vergeten zijn, maar na een spectaculaire overwinning in het beslissingsduel tegen EBOH zit v.v. Zundert nog steeds in de beker. De wedstrijd tegen het ambitieuze RBC uit Roosendaal wordt op zaterdagavond afgewerkt. Aftrap om 19.30uur.