vv Zundert E1 - Rijen E1

zaterdag 13 december 2014, 10:15

Zundert E1 – Rijen E1 (beker)

Deze wedstrijd is bij Rijen gespeeld omdat de velden in Zundert waren afgekeurd door de vele regen die gevallen was.

Voor Zundert was dit een mooie test om te zien hoe goed we nu eigenlijk zijn. Rijen E1 speelt namelijk in de hoofdklasse. Om 12:30 uur was de aftrap en beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd. De eerste kans was voor Zundert, Tijs schoot de bal naast uit een corner. Zundert komt beter in de wedstrijd en er zijn goede kansen voor Maarten en Harold maar Rijen heeft een uitstekende keeper in het doel staan. Toch komt Zundert op voorsprong, een afstandschot van Harold wordt in eerste instantie nog met moeite gered door de keeper maar in de rebound is het Sem die de 0-1 scoorde. Zundert bleef hierna goed door voetballen en kreeg nog een 3-tal mooie kansen via Harold, Daan en Luca maar steeds redde de keeper van Rijen. In deze periode kwam Rijen steeds beter in hun spel wat resulteerde in een snelle uitbraak over rechts. Hun rechtsbuiten was zeer snel en kon alleen op Jarno afgaan. Met een bekeken schuiver passeerde hij Jarno 1-1. Rijen bleef hierna druk zetten en kreeg voor de rust nog een goede kans op de 2-1 maar Jarno redde deze keer uitstekend op een 1 op 1 situatie.

In de rust kregen de spelers van Rijen te horen dat ze weer in hun vertrouwde systeem moesten gaan spelen. Hadden ze Zundert onderschat??

Het begin van de tweede helft was het Rijen die Zundert goed onderdruk zetten en er waren ook goede kansen voor Rijen om te scoren maar onze verdediging stond steeds goed of Jarno redde de bal. Toch was het weer Zundert die op voorsprong kwam. Uit een corner schoot Luca de bal via een stegenstander in het doel, beetje gelukkig wel maar hij telde wel 1-2. Rijen ging nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker maar het was Harold die met een puntertje de bal onderkant lat achter de keeper van Rijen werkte 1-3. Rijen ging alles of niets spelen en kwam ook terug op 2-3. Het werd hierna spannend voor Zundert en soms billen knijpen maar het hele team knokte voor iedere bal en bleef geloven in een goede afloop. Dit harde werken werd ook beloond in nog een doelpunt voor Zundert. Maarten speelde Luca goed vrij in de diepte en zijn voorzet werd door Sem keurig achter de keeper van Rijen gewerkt 2-4.  Het laatste mooie aanval was voor Rijen maar door een knappe redding van Jarno bleef het 2-4. Zundert E1 jullie hebben een knappe team prestatie geleverd, gefeliciteerd met deze overwinning.

De schrijvende reporter