VVR VR2 - Zundert VR1 (10 - 0)

zondag 18 november 2018, 12:00

VVR VR2 maat te groot voor Zundert VR1

Zundert VR1 kwam er tegen VVR VR 2 niet aan te pas. Met 3 doelpunten in de laatste 10 minuten voor rust verdween het zicht op een goed resultaat. Uiteindelijk werd het 10-0, een uitsalg die meer over de sterkte van VVR in de 5e klasse vertelt dan over de prestatie van Zundert.

De dag begon nog feestelijk voor Zundert Vrouwen 1. TAXI JAC verraste de dames met prachtige trainingspakken. Een tweede sponsor voor de dames dat voor haar wedstrijdkleding en voetbaltassen al een jarenlange trouwe partner heeft in BIP Holland. In de prachtige representatieve outfit van TAXI JAC werd koers gezet naar Rijsbergen waar Zundert vorig seizoen nog een zwaarbevocht punt uit het vuur sleepte. Tegenstander was toen VVR VR1. Nu wachtte het sterker geachte VVR VR2 dat dit seizoen nog alles gewonnen had. Na een eerste Zundertse aanval was het VVR dat de regie naar zich toetrok. De blauwwitten zetten vroeg druk, zaten kort op de bal en Zundert kon alleen uitverdedigen. Gelukkig stond het Rijsbergse vizier nog niet scherp. Na 25 minuten wist ook Zundert een aantal keer in de buurt van het Rijsbergs strafschopgebied te komen en leken de roodzwarten beter in hun spel te komen. Net op het moment dat het technische duo hoopte de rust met een 0-0 te kunnen halen sloeg VVR toe. De met vijf sterren betitelde centrale middenveldster kapte zich vrij en schoot van afstand binnen. 1-0. Toen ging het snel en stond het met de rust al 3-0.

Toen na rust ook al snel de vierde goal viel was de wedstrijd definitief gespeeld. De Zundertse dames wilden wel, maar voetballend gezien was het deze wedstrijd allemaal net niet. VVR was op alle fronten sterker en liet zien dat het kampioenskandidaat nummer één is en op dit niveau voor de meeste ploegen een maatje te groot is. Zundert wisselde volop om, zoals gebruikelijk, ieder speeltijd te geven. VVR bracht opnieuw haar sterspeelster binnen de lijnen om de tien vol te maken.

Niet getreurd, snel vergeten en op naar de Schotse party, in een week waarin ook Nederland niet wist te winnen van de Duitsers, maar toch een feestje bouwde!