WDS'19 JO15-1 - Zundert JO15-1 (1 - 3)

zondag 5 november 2017, 10:15

Zaterdag 4 november 2017, 10.15 uur

WDS JO15-1 - Zundert JO15-1  1-3

Vandaag stond de wedstrijd WDS JO15-1 uit op het programma. Toen uw verslaggever op het sportpark de Wildert aankwam, zag deze een groep spelers van de JO15-1 die er nog niet erg enthousiast uitzag. Nu is 9.00 uur vertrekken wel erg vroeg als je de avond daarvoor (waarschijnlijk) iets te lang op de Playstation hebt zitten spelen. Daar staat tegenover dat het nog altijd erger kan, de meiden van de MO13 speelde om 10.00 uur een wedstrijd thuis tegen Zeelandia Middelburg, hoe laat moet je dan wel niet vertrekken? Uit de vorige edities is gebleken dat WDS uit altijd lastig is, voor de tweedejaars vaak met vervelende opstootjes, bij de eerstejaars was dit totaal niet aan de orde. Daar werd WDS kampioen door de sportieve hulp van Zundert, en kreeg hiervoor de €100,- aan frikadellen die belooft waren. Dus was het een verassing wat we moesten gaan verwachten. Door de fanatieke supporters was al wat research gedaan, en hieruit bleek dat op 3 spelers na het allemaal eerstejaars spelers waren. Dus weinig lastpakken van de ervaringen van de tweedejaars spelers. Met een mooi zonnetje aan de hemel was perfect voetbal weer. Bas en Sem waren weer fit, dus deze keer een complete selectie. Om rustig aan te beginnen mogen ze  starten vanaf de bank.

Het begin is het een beetje aftasten, waarbij WDS op een counter loert. Na een minuut of 10 krijgt Maarten een kansje, maar zijn inzet gaat net naast. Het spel speelt zich voornamelijk af op het middenveld, totdat de linksbuiten van WDS uit het niets de verdediging verrast en de 1-0 diagonaal binnen schiet. Het blijft lastig om elkaar te vinden, er wordt te vaak een bal ingeleverd bij WDS. Lars had voor de wedstrijd een hesje aangedaan omdat het keepersshirt te veel leek op de hemelsblauwe shirts van WDS, misschien had WDS beter een hesje aan kunnen doen. Na een slechte doeltrap van WDS krijgt Dion de bal maar schiet de bal net over het doel. Even daarna, een mooie solo van Dion waar 3 man van WDS hem proberen  af te stoppen en uiteindelijk  in de 16 onreglementair neerhalen, de goed leidende scheids geeft een terechte penalty. Harold gaat achter de bal staan en schiet hem deze keer, links onderin de hoek (1-1). Je hoopt dat er na de gelijkmaker doorgepakt gaat worden, maar helaas. Zundert komt maar niet in haar spel, en levert bij balbezit de bal te makkelijk weer in bij WDS, die hierdoor nog een aantal keer met wat gevaar vanaf links kan komen. Einde eerste helft, hopelijk kunnen de coaches in de rust de jongens weer op scherp krijgen zodat de tweede helft wat aantrekkelijker wordt voor de supporters.

Sem en Bas zijn er ingekomen voor Tijs en Thijn. Wat er in de rust gezegd is, geen idee? Maar in de eerste minuut van de tweede helft had Sem de 1-2 al binnen liggen, helaas werd deze afgekeurd wegens buitenspel. Voor uw verslaggever viel de goal te snel om duidelijk te kunnen oordelen of het wel of geen buitenspel was. Het was eeniedergeval een flitsende start van de tweede helft. Er was veel meer beleving als de eerste helft, een mooi passje van Dion op Maarten die net voorlangs schiet. Na een overtreding een snelle vrijetrap van Crijn op Dion die zijn mannetje passeert en keurig afrond, en hiermee de wel de 1-2 op het scorebord zet. WDS komt nu even niet aan spelen toe, dit omdat Zundert elkaar vaker wist te vinden. Een aantal spelers van WDS moesten regelmatig overtredingen (op het randje) gaan maken om Zundert af te stoppen. Een mooie uitbraak van Zundert via Dion waar Diarno een vrije schietkans naast ziet gaan. Even later een verre voorzet van Dion, welke Bas keurig binnen knikt. De 1-3 is een feit. Hierna laten we WDS weer iets mee in het spel komen en gaat het spel weer iets meer op en neer, met een klein kansje van WDS welke in het zijnet beland. Daarna maakt de keeper van WDS een fout en had Sem de wedstrijd in het slot kunnen gooien, hij schrikt van de kans en schiet naast. Lars moest nog één keer redding brengen bij een uitbraak van WDS. Daarna vond de beste man van het veld, tijd om af te fluiten en konden de 3 punten mee naar Zundert worden genomen.

Een niet al te beste  wedstrijd, 3 punten mee naar Zundert en de wedstrijd snel vergeten. De eerste 20 minuten van de tweede helft waren goed, dit moeten we vast proberen te houden. aankomende week weer lekker fel trainen en zaterdag  tegen concurrent Klundert JO15-1.