Welberg VR1 - Zundert VR1

zondag 30 november 2014, 12:00

DAMES VV ZUNDERT VERLIEZEN ONTERECHT

Afgelopen zondag stond de wedstrijd Welberg VR1 – VV Zundert VR1 op het programma. Een wedstrijd die we moesten en wilden winnen. Dat de dames van VV Zundert wilde winnen, lieten ze vanaf de eerste minuut zien. Ze zetten gelijk druk op de helft van de tegenstander en waren fel in de duels. De dames van VV Zundert creëerden een paar goede kansen helaas werden deze niet benut. Ook waren er momenten dat Welberg er gevaarlijk uit kwam. Zo moest Ellen in de 30e  minuut ingrijpen om een achterstand te voorkomen. Verder hadden de Zundertse dames de eerste helft het beste van het spel en daarom was het jammer dat ze de rust ingingen met een 0-0 stand op het bord.

Ook de tweede helft startten de dames goed. Er werd hard gewerkt en op jacht gegaan naar de 0-1. Maar Welberg kwam ook wat feller uit de kleedkamer, speelde agressief en op het randje. De dames van Zundert hadden het hier best lastig mee. Toch waren er weer genoeg kansen. Helaas kwam Welberg geheel tegen de verhoudingen in de 73e minuut op 1-0. Dit was een grote domper. Toch herpakten de dames zich goed en gingen de laatste 15 minuten met een extra spits spelen. Alles werd er aan gedaan om toch nog een punt mee naar Zundert te nemen. In de 83e  minuut schoot Esther de bal onderkant lat. Volgens de dames van Zundert was de bal over de achterlijn geweest maar de scheidsrechter ( die overigens goed floot ) liet doorgaan en kende het doelpunt niet toe. Na 90 minuten stond er nog steeds 1-0 op het bord en zo leed Vrouwen 1 een onterechte en zure nederlaag. Kop op dames we zijn op de goede weg.