WSC 1 - Zundert 1 (2 - 0)

dinsdag 18 december 2018, 20:00

Zundert verliest midweeks in Waalwijk

Normaal speelt Zundert zijn beste wedstrijden door de week. Deze keer was dit op het stroeve kunstgras in Waalwijk niet het geval. Toch hoorde een resultaat tot de mogelijkheden. Hiervoor zijn doelpunten wel essentieel. En die vielen niet van Zunderste zijde.

In de laatste wedstrijd van Roy, die in de winterstop naar Merksplas vertrekt, had Zundert een puntje verdiend. WSC liet zien dat het te laag op de ranglijst staat. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Het tempo van de wedstrijd lag vrij hoog. Soms te hoog voor de technische vaardigheden van de acteurs, waardoor het spel zich kenmerkte door veel slordigheden.

Het eerste kansje was voor de gastheer uit Waalwijk. Een voorzet van links, werd bij de eerste paal net naast geschoten. Zundert stelde hier wat speldenprikjes tegenover. De grootste kans ontstond na een fout in de defensie van WSC. Tim ontfutselde de bal en stoof op de doelman af. Hij twijfelde te lang tussen zelf schieten en terugleggen. Hierdoor ging de grote kans op een voorsprong zonder resultaat voorbij.

Daarna ontstond een duel dat op en neer golfde, maar waarbij beide partijen niet verder kwamen dan wat afstandsschoten. Zundert had een licht veldoverwicht, maar WSC was steeds levensgevaarlijk bij balverlies van de deze keer in het wit spelende Roodzwarten. Na een mooie pass van Fabian, was het Jaye die Jesse aan het werk zette. Zijn inzet verdween in het zijnet.

De wedstrijd leek op een 0-0 ruststand uit te draaien. Totdat een aanvaller van WSC in buitenspelpositie door mocht, ondanks het vlagsignaal van de grensrechter. De aanvaller bood, vrij voor Thomas, zijn collega een niet te missen kansen de score te openen. 1-0, ondanks felle protesten van de Zundert-spelers en de toch weer talrijk aanwezige Zundert supporters. Aan de tegenaanval ging overigens slordig balverlies van Zundert vooraf.

Zundert leek aangeslagen, maar haalde met 1-0 de rust. Na de rust ging Zundert op zoek naar gerechtigheid. Die leek het lang ook te gaan krijgen. Zundert kreeg een aantal goede kansen. Tim volleerde de bal net naast, na een goede voorzet over de defensie van Jesse. Niet veel later stond de paal in de weg na een kopbal van Fabian. Zo leek het een kwestie van tijd, voordat de gelijkmaker zou vallen.

Met een diepe bal van Jaye werd weer de snelheid van Tim gezocht. Tim, die levensgevaarlijk was, had weer te veel tijd nodig, waardoor een verdediger in kon grijpen. Zo begon de tijd in Zunderts nadeel weg te tikken. Zundert ging ook meer risico nemen. WSC profiteerde hier goed van. Onhandig balverlies op het middenveld was weer de aanleiding voor een tegentreffer. Die overigens keurig werd binnen gelegd.

Daarna probeerde Zundert nog wel iets van de wedstrijd te maken, maar de echte overtuiging ontbrak. Lars kwam nog in de ploeg voor Thomas, maar doelpunten vielen niet meer te bewonderen deze avond. Het was WSC dat Zundert spaarde, door slordig om te gaan met een aantal kansen.

Zo steeg WSC vijf posities op de ranglijst en daalde Zundert er drie. Zundert moet gewoon vooruit blijven kijken, dan gaat het zeker goed komen. Niet te veel naar beneden kijken want dan zie je de mogelijkheden niet. Maar zeker ook niet te veel omhoogkijken, want dan struikel je over de lagere teams op de ranglijst.