Zundert 1 -Beek Vooruit 1

maandag 3 november 2014, 22:40

Terechte nederlaag Zundert

Zundert verschoot zijn kruit binnen drie minuten. Beek Vooruit, dat in tegenstelling tot Zundert wel het belang van de wedstrijd begreep, was veel scherper en won verdiend met 0-3.

Zundert startte zeer sterk en kreeg binnen drie minuten twee dotten van kansen om op voorsprong te komen. Jesse Mouws trof de paal en Maikel Zagers vond het uitgestrekte been van de keeper. Zundert domineerde het eerste kwartier maar de scherpte verdween langzaam uit de ploeg. Beek Vooruit waarschuwde twee keer door Thomas van Nederkassel in de problemen te brengen. In beide gevallen nam de scheidsrechter, waar Beek Vooruit een strafschop en een doelpunt claimde,terecht de Zundertkeeper in bescherming. Na 25 minuten namen de Beekenaren het initiatief over. Zundert verloor steeds meer duels, reageerde te laat en was slordig in de passing. In de 30e minuut wist Thomas een inzet van een doorgebroken speler nog te redden, maar twee minuten later was het toch prijs. Slecht ingrijpen op het middenveld leidde tot de 0-1. Zundert werd wakker geschud, ging naarstig op zoek naar de gelijkmaker en een inzet van Fabian Nelemans verdween via de vingertoppen van de keeper voorlangs. Het Zundert-offensief duurde echter slechts vijf minuten.

Na rust was het balbezit voor Zundert. Beek Vooruit nam geen risico's, vertraagde voortdurend en gokte met de snelle spitsen op de lange bal. Een prachtige actie van Olivier van Hassel in de 50e minuut had de wedstrijd nog kunnen kantelen, maar het schot werd door de keeper uit de kruising getikt. Even later besloot de scheidsrechter vanwege voortdurend commentaar vanuit de gasten dug-out de wedstrijd tijdelijk te staken. Na een gesprek met beide trainers en aanvoerders werd de wedstrijd hervat. Zundert probeerde wel maar wist geen grote kans meer te creëren. Beek Vooruit was enkele keren gevaarlijk in de omschakeling, o.a. toen een verre trap van de keeper over de verdediging viel en de Beek Vooruit-spits over schoot. Een kwartier voor tijd kreeg Zundert de 0-2 om de oren. Een vrije trap werd van richting veranderd en maakte Thomas kansloos. Zundert ging één-op-één spelen en bracht met Rutger Keeris een extra spits in. Beek Vooruit profiteerde vrijwel direct van Zundert 's risicovolle speelwijze, speelde de verdediging uit en de ingevallen spits promoveerde zijn eerste balcontact tot de 0-3 eindstand. Een pijnlijk verlies voor Zundert, dat zich deze middag niet realiseerde dat een periodetitel in het verschiet lag.

Opstelling: Thomas van Nederkassel (84e minuut Alex van Nederkassel) , Pieter Dictus, Niek Daamen, Frenk Zagers, Thijs Damen (78e minuut Rutger Keeris), Olivier van Hassel, Wim Kas, Fabian Nelemans, Denis Vujcic, Maikel Zagers, Jesse Mouws.