Zundert 1 - Beek Vooruit 1 (1 - 3)

zondag 13 mei 2018, 14:30

Onnodig verlies voor Zundert

Zundert heeft zich zondag tekortgedaan. Het had in de eerste helft het beste van het spel. Toen had het afstand moeten nemen van dit Beek Vooruit. Helaas zat er zelfs een gelijk spel niet in. Simpel omdat Beek Vooruit wederom effectiever was in scoredrift en afwerking. Einduitslag 1-3.

Goede start Zundert

Zundert startte goed aan de wedstrijd. Aan alles was te merken, dat men het belang van deze wedstrijd goed inschatte. De eerste 20 minuten hadden we het initiatief met diverse goede mogelijkheden uit de fel opgebouwde aanvallen. Enkele corners en wat schoten leidden helaas niet tot scoren. Alleen een messcherpe tackle kon Jesse tegenhouden op weg naar de goal. Pas hierna was het eerste wapenfeit van Beek Vooruit te noteren. Een van de Schalkbrothers kwam in een gevaarlijke schietpositie. Fabian trok hem terug aan zijn shirt. Geel en een vrije trap net buiten de zestien. Deze werd kiezelhard en onhoudbaar binnengeschoten. De veerkracht van roodzwart werd opnieuw op de proef gesteld. Een moment later maakte Fabian zich mooi vrij en probeerde zelf de kans te verzilveren. Hij stuitte op de keeper. Een aanval later kon hij de bal wel terugleggen op Gaynio. Ook zijn schot mistte doel.

Domme pech

Na wat corners van de Beek, mocht Roy aanleggen voor een vrije trap. De lat stond in de weg bij deze sierlijke mooi genomen bal. Domme pech dus! Na weer wat corners, nu van Zundert, kwam in de 43e minuut de gelijkmaker. Een goed opgezette aanval kwam via een voorzet van Jesse bij Fabian, die kort draaide en met een geplaatst schot de goalie verschalkte. Wim had nog de mogelijkheid voor rust de score uit te bouwen, maar zijn schot ging ruim naast. Ruststand 1-1. Zundert kon het niveau van de eerste helft niet voortzetten. Beek Vooruit kwam sterk opzetten. Dit leidde in de 50e minuut tot een hilarisch moment in de zestien. Gelukkig kon Thomas hier effectief optreden.

Slimmer zijn binnen de zestien

Toch kreeg Zundert ook zijn kansjes. Een schot van Wim ging naast. Roy bereikte uit een vrije trap het hoofd van Frenk. Die kopte echter de bal in de handen van de keeper. Een andere aanval werd weer afgevlagd voor buitenspel. En zo kwam Zundert weer niet tot scoren. Soms moet je wat slimmer zijn binnen de 16 om een opening te forceren! In de 60e minuut schreeuwde heel BV om een penalty toen een Schalk werd gehaakt. De scheids was resoluut en zag er geen overtreding in. Gaynio werd nog een gele kaart aangesmeerd door de linksback, waar hij heel de wedstrijd maar moeilijk voorbijkwam. Tim kwam voor Jesse in de ploeg.

Schalk(jes)doet Zundert de das om!

Inmiddels was BV 4-4-2 gaan spelen en kwamen de Schalkjes gevaarlijker uit de hoek. Dit resulteerde in verschillende snelle counters. Rob kon met een geweldige tackle een aanval onderbreken en ook Thomas moest een keer handelend optreden. Maar helaas was het toch nog twee keer raak en wel in de 86e minuut en in blessuretijd, waardoor helaas werd verloren met 1-3.

Omdat Unitas en Rijen wel punten pakten wordt het nog een spannend competitieslot. We moeten alles op alles zetten om de nacompetitie te ontlopen. Winst tegen Kruisland uit kan dat wat makkelijker maken. Dus supporters tot zondag in Kruisland om roodzwart massaal aan te moedigen.