Zundert 1 - Chaam 1 (2 - 0)

zondag 17 februari 2019, 11:00

Weer winst Vrouwen 1

Zundert Vrouwen 1 is de tweede competitiehelft uitstekend begonnen. Voor de tweede keer in successie werden drie punten toegevoegd aan het totaal. Door de 2-0 overwinning op Chaam VR 1 klimmen de dames naar een voorlopige 6e plaats.

Onder bijna lente-achtige omstandigheden en de op het nippertje gevonden musicbox startten de dames met de warming-up voor de zware klus tegen Chaam VR1, waar eerder dit seizoen met veel inzet en strijd een verdiend punt werd gewonnen. Een pass- en trapvorm voor vier spelers uit laten voeren door vijf speelsters bleek, ook voor de coach, geen gemakkelijke opgave en leidde naast chagrijn tot vooral veel pret!

De eerste twintig minuten van de wedstrijd waren volledig voor Chaam. Bij Zundert, dat vorige week een van haar centrale middenveldsters in de al overvolle blessureboeg zag verdwijnen, liep het totaal niet. Te gehaast, te laat reagerend en te paniekerig spel leidde steeds tot snel balverlies. Chaam kon hierdoor constant druk op de Zundertdefensie houden, maar wist zelf geen echte kans te creëeren. Het was een verkeerde Zundertse inspeelpass die Chaam bijna op 0-1 zette. De lat bracht redding. Op het half uur beterde het spel van de Zundertse meiden en werden er enkele kleine kansjes afgedwongen.

De rust deed Zundert goed. De roodzwarte dames werden gelijkwaardig aan Chaam en kwamen diverse keren gevaarlijk voor het Chaamse doel. Ook Chaam kreeg enkele mogelijkheden, maar vergat het vizier op scherp te stellen. Met name de Zundertse spelhervattingen leverden enkele hachelijke momenten voor het Zundertdoel op. De wedstrijd leek op een typische 0-0 af te stevenen, maar het technisch duo bleef hoop houden op beide meespelende MO19 talenten. Een kwartier voor tijd verscheen een van beiden alleen voor de keepster en schoot via de Chaamse sluitpost de 1-0 binnen. Iedereen blij behalve een boze hoofdcoach, die verbaal moest laten merken dat in zo'n situatie de bal gewoon buiten bereik van de keepster in het hoekje moet worden geschoven. Vlak voor tijd werd deze wijze les ter harte genomen en was het dezelfde speelster die de bal keurig in de verre hoek plaatste. 2-0. We deden het met z'n allen, maar niet voor het eerst dit seizoen bleek het meespelen van MO19 speelsters van doorslaggevende betekenis te zijn. Benieuwd welke Vrouwen-1-speelster binnenkort het netje ook eens laat vibreren!!!