Zundert 1 Cluzona 1 (4 - 2)

maandag 16 oktober 2017, 0:00

Zundert maakt het verschil in eerste helft door pijlsnelle omschakeling

Zundert maakte met goed, dynamisch spel en energieke omschakelingsmomenten het verschil in de eerste helft. In de tweede helft maakte het zichzelf onnodig moeilijk, maar bleef ongeslagen en trok de wedstrijd over de streep, 4-2.

In de eerste thuiswedstrijd na de gewonnen derby stond een treffen tegen Cluzona uit Wouw op het programma. Dit staat voor CLUb ZONder NAam, maar zeker niet club zonder faam, want men staat ongeslagen aan de kop van de ranglijst. Het spitsenduo is ook zeer bekend in het amateurvoetbal.

Zundert zette vanaf de eerste minuut de toon. Het gooide veel energie in de duels en was levensgevaarlijk in de omschakeling. Ook alle zogenaamde tweede ballen werden door Zundert opgepikt, waardoor de dominantie groot was. In de tweede minuut was het Tjeu die met een afstandsschot de eerste waarschuwing gaf. Al in de zevende minuut kon het sportpark de Wildert voor het eerst de armen in de lucht steken. Een scherpe corner van Fabian werd hard binnengekopt door Olivier. Zundert ging sterk verder, maar moest toch een teleurstelling slikken. Een lage indraaiende voorzet vanaf links was net te scherp voor iedereen, behalve voor de attente spits van Cluzona die zijn reputatie bevestigde als doelpuntenmaker.

Zundert ging niet bij de pakken neer zitten en beef de aanval zoeken. In de 19e minuut had dit resultaat. Fabian stuurde Gaynio de diepte in. Zijn aanname was niet perfect, zijn voorzet wel. Die werd overtuigend achter de doelman geschoten door Fabian. En of de pret niet op kon, werd binnen een half uur ook de 3-1 op het scorebord genoteerd. Een harde voorzet vanaf rechts, werd in het midden nog net gemist, maar bij de tweede paal schoot Jesse de bal kiezelhard tegen de touwen. Vier minuten later had de wedstrijd definitief beslist kunnen zijn, maar een kopbal uit weer een gevaarlijke corner ging net voorlangs.

Vlak voor rust, kwam Zundert nog met de schrik vrij. Een kanonskogel van Cluzona werd knap gestopt door Thomas. De rebound ging er wel in, maar duidelijk in buitenspelpositie.

Na rust ging Zundert verder met het proberen te vergroten van de marge. Gaynio kwam oog-in-oog met de doelman, die als winnaar uit de tweestrijd kwam. In de 52e minuut kwam misschien wel de mooiste treffer van de middag stond stand. Een voorzet van Roy, werd met een beetje fantasie net als de duikkopbal van, van Persie tegen Spanje, door Fabian over de doelman gestuurd. Cluzona leek rijp voor de slachtbank. Met duizelingwekkende combinaties tussen Gaynio en Fabian, een scherp genomen vrije trap van Olivier een solo in de categorie “dollie met Ollie”, zoals z’n teamgenoten hem noemen, werd het publiek erg verwend. Er leek niets aan de hand, een mooie tussenstand, een heerlijk zonnetje en het terras dat lonkte.

In de 70 minuut draaide het spelbeeld. Een kopbal van dichtbij, betekende de 4-2. Cluzona zette er een stormram bij en vocht voor z’n laatste kans. Dit leidde tot benauwde situaties. Een schot van dichtbij, twee ballen tegen de buitenkant van de paal en veel druk zorgde voor het nodige werk voor de tot dan toe soeverein spelende laatste linie. In de 89e minuut werd Rob met een tweede gele kaart het veld afgestuurd, zodat Zundert met 10 man kwam te spelen. In de laatste minuut van de blessuretijd had Thomas moeite met een hoge bal, wat resulteerde in een rommelige situatie in de zestien, waarbij de scheidsrechter een sliding met een penalty bestrafte. De pingel werd gepakt door Thomas, waarna het eindsignaal klonk.

Met een terechte overwinning behield Zundert de ongeslagen status en klom het naar de tweede plaats op de ranglijst. De overwinning geeft veel vertrouwen op basis van het fantastische spel in de eerste 65 minuten.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Dennis Verheijen, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Roy Jacobs, Jesse Mouws [W: Tim Goethals], Fabian Nelemans [W: Thomas Kerstens] en Gaynio Aarts [W: Lars van Elsacker]

Wissels: Pieter Dictus, Thomas Kerstens, Tim Goethals, Lars van Elsacker en Etienne Hereijgers