Zundert 1 FC Bergen 1 (1 - 1)

maandag 14 december 2015, 22:26

Zundert krijgt te weinig!

Zundert verdiende de winst tegen een stug spelend FC Bergen. Paal en lat stonden in de weg voor een beter resultaat. Jammer genoeg werd het slechts 1-1.

Het eerste kwartier was er nog niet veel te beleven.  Verder dan een paar corners en wat kleine kansen kwam roodzwart niet. Zundert scoorde in de 20e minuut na een voorzet van Tim Goethals op Gaynio Aarts. Helaas afgekeurd wegens buitenspel. Wat later kreeg Olivier van Hassel een goede kans. Zijn schot ging net naast. Tegen het half uur kwam FC Bergen uit het niets op 0-1. Thomas keerde het harde schot, maar bij de rebound was hij kansloos. De scheids negeerde helaas het vlagsignaal voor buitenspel! Zundert ging meer druk zetten. Pogingen van Frenk  Zagers, Gaynio, Tim, Ferdi Hereijgers en Olivier leidden niet tot de verdiende aansluitingstreffer. Op slag van rust werd Tim hard  onderuit gehaald. De goed genomen vrije trap van Fabian Nelemans werd prima gekeerd door de attente FCB-keeper. Zundert begon aan een uitstekende tweede helft. Met heel veel druk bracht het de tegenstander aan het wankelen. Het kreeg diverse mogelijkheden om al snel de gelijkmaker binnen te werken. Het zat echter niet mee. Het moest ook oppassen bij enkele  counters. Thomas moest zelfs twee keer handelend optreden na een goed genomen vrije trap. Hierna nam Zundert het initiatief volledig over. In de 60e minuut werd een mooie aanval ingeleid door een strakke pass van Dennis Verheijen op Tim. Zijn voorzet bereikte Fabian, die de lat trof. Ferdi was er als de kippen bij om de 1-1 binnen te trappen. Daarna streed het gehele team voor een nog beter resultaat. Olivier (naast), Fabian (tegen de paal na een mooie aanval) en in de slotfase nog schoten van Fabian en Olivier. Jesse Mouws, terugkomend van een enkelblessure,  maakte zijn opwachting. Onder luid applaus van de Zundert-aanhang kwam hij de moegestreden Ferdi aflossen. Na amper drie minuten moest hij het veld helaas weer verlaten. Net hersteld van een enkelblessure kreeg zijn andere enkel een opdoffer en kon hij geen bijdrage meer leveren aan de wedstrijd. Met 29 punten, een tweede plaats en een periodetitel gaat Zundert de (lange) winterstop in. Ondanks de wat mindere laatste periode toch een uitstekend resultaat voor de jonge ploeg. De winterstop zal de jongens goed doen. En hopelijk zijn Jesse en Wim Kas er na de winterstop ook weer bij.

(De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Olivier van Hassel, Tim Goethals, Ferdi Hereijgers, Gaynio Aarts.Wisselspelers: Kees Bullens, Rick Gommers, Tjeu v.d. Heijden, Jesse Mouws, Alex van Nederkassel;Geschorst: Denis Vujcic)