Zundert 1 FC Bergen 1

donderdag 28 april 2016, 19:43

Weer doelpuntenfestival Zundert

Zundert trad aan op een zeer winderig sportpark Markiezaten voor de uitwedstrijd tegen FC Bergen. Zundert kwam in het veld met een aantal wijzigingen in het team met o.a. een totaal ander verdedigingscentrum bestaande uit Wim Kas en Dennis Verheijen.

Hoewel het met de ferme tegenwind moeilijk voetballen was wist Zundert binnen 8 minuten op een ogenschijnlijk comfortabele 0-2 voorsprong te komen. Eerst schoot Fabian Nelemans een assist van Olivier van Hassel in de touwen en vervolgens profiteerde Denis Vujcic van een verdedigingsfout bij FC Bergen. De vroege voorsprong had een averechts effect op de roodzwarten. Het leek alsof Zundert zichzelf in slaap had gesust en via twee afgeslagen ballen die beiden als een kanonskogel insloegen was het na 28 minuten  spelen al weer 2-2. Er ontspon zich een rommelige wedstrijd met weinig hoogstaand voetbal en uitgespeelde kansen. Toch kwam Zundert voor de rust weer op voorsprong. Een assist van Denis werd gepromoveerd tot een fraai eigen doelpunt, dat via de lat en de doelman tot stand kwam Het zorgde voor een 2-3 ruststand.

Na de rust werd het spel er niet beter op en bleef de wind een te grote rol spelen. Zundert bouwde wel snel zijn voorsprong uit. Via een fraaie uitval, waarin Denis zijn persoonlijk luchtduel won en de bal met links onbereikbaar in de verre hoek krulde werd de stand op het scorebord 2-4. Zundert kreeg vervolgens wat kansjes, maar het aandringende FC Bergen scoorde de aansluitingstreffer. Een enigszins verdwaalde bal viel tussen de verdediger en de doelman van de roodzwarten en maakte het verloop van het laatste deel van de wedstrijd extra spannend 3-4. Een prachtig schot van Olivier werd door de doelman uit de bovenhoek getikt en ook Thomas van Nederkassel moest nog een keer zijn kunnen tonen. Vervolgens liet de 69 jarige scheidsrechter de spanning extra oplopen door een indirecte vrije trap tegen doelman Thomas van Nederkassel te geven voor het te lang vasthouden van de bal. Gelukkig voor heel Zundert leverde de free-kick geen vierde tegentreffer op.

Alles bij elkaar een rommelige wedstrijd, snel vergeten, drie punten binnen en op naar de volgende wedstrijd thuis tegen Steenbergen.