Zundert 1 - Rijen 1 (3 - 0)

donderdag 7 december 2017, 22:28

Zundert thuis wederom de volle buit

Zundert heeft ook zijn 4e thuiswedstrijd glansrijk gewonnen, De eerste 15 minuten was het aftasten in de wedstrijd tegen 'angstgegner' Rijen. Daarna schakelde Zundert over op een hogere versnelling. Met uitgekookt combinatiespel kreeg Zundert de eerste helft diverse mogelijkheden de score te openen. Vooral over links was Gaynio Aarts zijn directe tegenstander meerdere malen te vlug af. Kopballen van Pieter Dictus en Dennis Verheijen werden gekeerd door de Rijen-doelman of gingen net naast. Schoten van Fabian Nelemans, Olivier van Hassel en Tim Goethals hadden beter gekund. In de 38e minuut was het dan toch raak. De technisch vaardige Fabian werd in het strafschopgebied gehaakt, de strafschop die daarop volgde schoot hij onberispelijk binnen. Net voor rust kreeg Zundert nog een geweldige kans. Wim Kas sneed vanaf eigen helft door de Rijen-defensie, zijn pasje op Tim was subliem. Helaas was de afwerking niet van dezelfde kwaliteit als de voorbereiding.

In de tweede helft was het spelbeeld niet anders. Het begon al direct met Dennis, die zich op rechts keurig vrij speelde en Roy Jacobs op de 16 strak aanspeelde. Het schot van Roy werd gepareerd door de Rijen-doelman, wat hij overigens in de loop van de wedstrijd nog tal van keren moest doen. Er volgde een kwartier waarin Zundert hogeschool voetbal etaleerde. Het resulteerde slechts in één doelpunt van Olivier na een voorzet van Gaynio. (2-0). Als er al een minpunt te vermelden is dan is het toch de tien minuten dat Zundert zich weer liet terugzakken. Rijen kreeg daardoor meer balbezit wat resulteerde in een kans die Thomas van Nederkassel met de voet kon keren. Mocht Rijen al de illusie gehad hebben op de aansluitingstreffer, dan kon deze in de 85e minuut door de “man of the match” Wim Kas overboord worden gezet. Wim liet wederom iedereen zijn hielen zien, maakte een een-tweetje met Gaynio en liet alleen voor de goal de Rijen-doelman kansloos (3-0).

Opstelling:Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Roy Jacobs, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Fabian Nelemans, Tjeu van der Heijden [Thijs Damen], Olivier van Hassel, Gaynio Aarts [Sjoerd Vreugde], Tim Goethals en Dennis Verheijen.

Wissels: Jesse Mouws, Thijs Damen, Sjoerd Vreugde, Rick Gommers en Alex van Nederkassel

Aanstaande zondag is Zundert vrij. Daarna speelt Zundert uit tegen SCO uit Oosterhout. Na drie gelijke spelen in uitwedstrijden zou een overwinning van Zundert zo maar de 1e periode kunnen betekenen.