Zundert 1 - SCO 1 (1 - 0)

maandag 26 maart 2018, 0:00

Eerste stap gezet in triologie punten - munten – stunten

Zundert eindelijk met volle buit

Eerste stap in trilogie: punten - munten en stunten!

Goede generale voor de derby, maar vooral belangrijke punten in de strijd voor lijfsbehoud. Waarbij opgemerkt dient te worden dat het resultaat beter was dan het vertoonde spel.

Na bijna twee maanden eindelijk weer een thuiswedstrijd voor Zundert op het programma. Twee maanden later, maar bijna dezelfde omstandigheden als 4-februari tegen VOAB. Ook toen waren de weersomstandigheden koud en winderig, het veld nat en hobbelig en de wedstrijd matig en rommelig. Met één groot verschil, toen stond Zundert aan het eind enigszins onterecht met lege handen, terwijl het nu ietwat gelukkig met drie punten afsloot.

De aanwezigen, die na het paaseieren zoeken de afslag richting sportpark de Wildert boven woonboulevard verkozen hadden, werden niet verwend. Beide teams begonnen gehavend aan het duel. Het was een duel tussen de nummers 9 en 10 van de ranglijst. SCO had vooraf 2-punten en maar liefst 5-wedstrijden meer gespeeld.

Het duel begon met een licht veldoverwicht voor Zundert, met veel balovernames over-en-weer op het middenveld. Al na vijf minuten ontving Thomas Kerstens een gele kaart. Later gingen ook Tjeu en Lars nog in het boekje van de arbiter. Verder dan wat afstandsschoten en voorzetten voorlangs kwam Zundert niet. SCO overigens ook niet. Na een kwartier was het Lars die uit een moeilijke hoek toch bijna het doel vond. De paal stond een Zunderste treffer in de weg.

Daarna ging het spel verder op-en-neer. Zonder grote kansen. Zundert werkte hard, maar kon moeilijk tot goede combinaties komen. Te snel werd de lange bal gehanteerd. Kort voor rust kroop het zelfs door het oog van de naald, toen een van de aanvallers van SCO als een slalom-er langs de Zundertse verdediging gleed. Gelukkig voerde hij zijn actie te ver door, waardoor Thomas met een goede redding een achterstand kon voorkomen.

Na rust was het weer aan Thomas te danken dat de brilstand op het scorebord bleef. Met een reflex met zijn voet repareerde hij een foutje van de achterhoede. Zo leek het op een remise uit te draaien. Totdat de sterk spelende Frenk zijn hoofd tegen een voorzet uit een vrije trap zette. De bal verdween achter de kansloze doelman in de verre hoek. Met nog 10 minuten te gaan, stond Zundert voor. Met Rick voor Lars en Mike voor Tjeu werd de voorsprong over de streep getrokken. Ook in de bijna 10 minuten extra tijd hield Zundert, zonder echt in de problemen te komen stand.

Hiermee behaalde Zundert de eerste overwinning van 2018 en creëerde het zichzelf wat lucht in de strijd tegen degradatie. Met dezelfde spirit en deze punten op zak, kan Zundert toewerken naar de derby aanstaande zaterdag tegen Moerse Boys dat intussen koploper is. Zundert won het thuisduel en derby’s zijn wedstrijden op zich. Dus wie het weet mag het zeggen!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Wim Kas, Tjeu van der Heijden [Mike Damen], Lars van Elsacker [W:Rick Gommers], Tim Goethals, Fabian Nelemans en Gaynio Aarts.

Wissels: Sebastiaan van Hassel, Jesse Mouws, Mike Damen, Rick Gommers en Sander Bouw.